kamer opruimen

  • 13 February 2024
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii ik ben een meisje van 14 en heb een vrij grote kamer met ook nog een kleine vliering waar mn bed kledingkasten en alles staat heel leuk hoor aleen 1 probleem ik kan het niet netjes houden en ben mega slecht in opruimen en binnenkort komt mn nichtje uit Amerika logeren dus het moet worden opgeruimd als ik ga opruimen heb ik echt een planning nodig anders lukt het niet maar ik ben snel afgeleid door Dingen die ik vind en ga dat dan doen iemand tips want deze kamer moet echt schoon


2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Heeey  hier is een plan dat voor mij werkt

 

benodigdheden 

~een doekje en een sopje

~een vuilniszak

~een schoenendoos of iets anders wat er op lijkt

~een leuke schoonmaak motiveer playlist

~een stofzuiger/bezem

AAN DE SLAG

zet alle dingen die niet in je kamer horen buiten de deur en op de plek waar ze wel horen, kopjes schaaltjes en dat soort dingen. ga nu op de grond zitten en ga als eerst je kleding uitzoeken, wat moet er in de was en wat kan er terug je kast in? alles wat vuil is gooi je op de een hoop en alles wat schoon is op de andere. als je dit hebt gedaan ga je de vuile was in de was doen of in een wasmand. ergens waar het opgeruimd is. de schone kleding ga je nu opvouwen terwijl je dit doet verdeel je die ook weer in nette stapeltjes, t shirts op de t shirts broeken bij de broeken truien bij de truien. als dit allemaal verdeelt is leg je ze in je kast en gaan we verder met bvb je bureau of de plek waar de troep licht van je schoolwerk of hobby’s. ALLES wat daar ligt leg je op je bed en je gaat nu als eerste eens een doekje over je bureau of ander oppervlak halen zo begin je ook weer met een frisse basis. Alle ellende die nu op je bed ligt ga je  uitzoeken alles wat je wegdoet stop je in je vuilniszak alles wat je niet weg wil doen maar eigenlijk nooit gebruikt of naar kijkt doe je in de schoenendoos. wat je nog wel houd geef je allemaal een plek het kan ook overzichtelijk zijn als je wat bakjes koopt waar je alles in kan doen zo blijft het geordend. verder moet je ook even kijken naar enige laatjes en kastjes. ruim die ook op met dezelfde methode als je bureau of ander oppervlak. eerst alles er uit halen en dan alles er weer netjes inzetten. het is ook handig als je nu even stofzuigt  het lijkt geen  verschil te maken maar geloof me je merkt het echt wel als je even heb gestofzuigt of gebezemt als je geen stofzuiger hebt. 

ik weet het het is best wel een taak maar daarna ben je blij dat je kamer weer een beetje leefbaar is! je moet je kamer nu wel gaan onderhouden als je rommel maakt probeer het dan ook meteen weer op te ruimen.

heel veel sc6 en ook veel plezier met de vriendin die komt logeren.

 

liefssss F

Reputatie 2
Badge +1

 

(onnodige quote verwijderd)

 

 

Echt mega erg dankjewell

 

Reageer