Vraag

Jaloers?!

  • 7 May 2018
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit dus met een soort probleem.
Ik heb een zusje en we zitten allebei op turnen en zij op ballet en ik op moderne dans. Ze is voor mij gewoon mijn zusje, soms irritant, soms heel lief. Maar het zij is in alles beter. Bijv: ze turnt op super hoog niveau en ik turn gewoon. En zij mag misschien naar het Nationaal Ballet en ik zit in een gewoon dansgroepje. Opzich vind ik dat niet erg. Ik bedoel, ik heb mijn eigen leven en ben daar blij mee. Maar mijn familie en kennissen moeten altijd van die opmerkingen maken. Dat mijn zusje naar de Olympische spelen later gaat, dat ze echt geweldig is en mijn moeder moet altijd zo overdreven janken als ze een medaille heeft gewonnen. En iedereen zegt dat mijn zusje super gespierd is. Maar niemand heeft het over dat ik naar het Gymnasium ga. Of dat ik de hoofdrol bij de eindmusical heb. En daar baal ik wel van. Ik wil niet jaloers zijn ofzo, maar het is gewoon *****.

Ik hoef niet meer aandacht ofzo, maar ik moest dit even kwijt.

6 reacties

Snap ik helemaal
Inderdaad vervelend als je niet gezien wordt. Dat maakt je zeker geen jaloers kreng. Het geeft namelijk iedereen een naar jaloers gevoel want het voelt alsof niemand trots op jou is. Misschien moet je op deze manier eens met je famillie gaan praten of iig je ouders. Dan weten zij hoe je je voelt en kunnen ze zich misschien aanpassen. Ik hoop dat mijn tip je helpt.

Groetjes,

IKWILANONIEMZIJN
Ik had het al vaak met mijn moeder erover gehad, en dan zegt zij zo van "jij hebt weer andere talenten" maar daarna gaat het gewoon weer hetzelfde door. Wanneer het 1 keer echt te ver ging was toen mijn zusje een Turnwedstrijd had gewonnen en we daarna naar een vakantiepark gingen met de hele familie. Er was iemand jarig. Mijn achterneef ofzo. Maar mijn zusje kreeg dus van iedereen cadeautjes enzo, omdat ze het zo goed deed met turnen. En tegen mij werd gezegd: Oh sorry, we hebben alleen voor haar. Niet dat ik cadeautjes wil ofzo. Maar gewoon dat er weer NIET aan mij gedacht werd.
Wat ik ga zeggen is echt heel gemeen: verpest gewoon een keer zo'n succes feestje van je zusje door keihard te roepen van HEE WAT LEUK DAT IK OP HET GYMNASIUM ZIT EN ( zij niet )
WAT LEUK IK SPEELDE DE HOOFDROL
HEE LEUK STELLETJE EGOÏSTEN, IK BEN ER OOK NOG!
of zoiets.
Ja- miss let je familie dan ook wat meer op jou.

~Asy
Hoi,

Ik vind je ook zeker geen jaloers kreng ofzo. Ieder mens heeft behoefte aan zijn/haar portie positieve aandacht, dus jij ook. Als je die niet vanzelf krijgt, kun je altijd nog het idee van @Asy Silivana toepassen. Het is zeker iets om een keertje in je achterhoofd te houden.

Is je zusje een beetje redelijk? Dus kan je het met haar hierover hebben? Misschien kan zij dan een keer met je familie praten dat ze het niet eerlijk vindt voor jou o.i.d.

En het is wel waar wat je moeder zegt, jij hebt weer andere talenten en gelukkig kan jij die ook zien. Dus laat je vooral niet ontmoedigen door je ongeïnteresseerde familie. Jij bent geweldig op jouw manier so keep going!

Gr. Pin
Ik zou ook hartstikke jaloers zijn en ik denk dat je je ouders een moet vertellen dat je je buitengesloten voelt.

Reageer