hoi!
Om te beginnen, vind ik het heel akward om hierover te praten. Maar ik wil gewoon weten of dit een normale situatie is of niet. En eey- dit is een veilig forum he! Dus ik denk dat ik dit gewoon moet kunnen vragen.
Vroeger, (ik denk van mijn 7e tot mijn 11e ongeveer), legde mijn vader altijd zijn hand op mijn bovenbeen (en bewoog die soms ook. Niet omhoog though meer gewoon strelen ofzo?) als we langs elkaar zaten in privé. Mijn opa deed dit ook altijd. Ik heb er nooit echt veel van gedacht omdat dit gewoon vaak gebeurde en ik dacht dus dat dit gewoon heel normaal uit liefdadigheid bedoeld was.
maar toen ik ouder werd leerde ik dat iemands bovenbeen aaraken vaak in seksuele context is… en hierdoor begon ik me af te vragen of het normaal is als je vader/opa dit bij je doet. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en hoef ik me nergens druk om te maken, of is dit oprecht best een aparte situatie?
Om het er maar even bij te melden, ik heb sinds een jaar niet veel contact meer met mijn vader dus nu gebeurt het eigenlijk niet meer. Ik ben oprecht gewoon benieuwd of dit normaal is of niet.
dus… doen jullie vaders of opas dit ook of hebben ze dit gedaan?
(waarschijnlijk is dit heel normaal en overdrijf ik haha)
groetjes..