Vraag

is dit normaal?


Badge

hoi!

Om te beginnen, vind ik het heel akward om hierover te praten.  Maar ik wil gewoon weten of dit een normale situatie is of niet. En eey- dit is een veilig forum he! Dus ik denk dat ik dit gewoon moet kunnen vragen. 

Vroeger, (ik denk van mijn 7e tot mijn 11e ongeveer), legde mijn vader altijd zijn hand op mijn bovenbeen (en bewoog die soms ook. Niet omhoog though meer gewoon strelen ofzo?) als we langs elkaar zaten in privé. Mijn opa deed dit ook altijd. Ik heb er nooit echt veel van gedacht omdat dit gewoon vaak gebeurde en ik dacht dus dat dit gewoon heel normaal uit liefdadigheid bedoeld was. 
 

maar toen ik ouder werd leerde ik dat iemands bovenbeen aaraken vaak in seksuele context is… en hierdoor begon ik me af te vragen of het normaal is als je vader/opa dit bij je doet. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en hoef ik me nergens druk om te maken, of is dit oprecht best een aparte situatie?

 

Om het er maar even bij te melden, ik heb sinds een jaar niet veel contact meer met mijn vader dus nu gebeurt het eigenlijk niet meer. Ik ben oprecht gewoon benieuwd of dit normaal is of niet.

 

dus… doen jullie vaders of opas dit ook of hebben ze dit gedaan? 
(waarschijnlijk is dit heel normaal en overdrijf ik haha)

groetjes..


10 reacties

Mijn vader doet dat ook wel soms eens, maar ik weet zeker dat hij het doet omdat hij me lief vind en dat zo even kort laat weten. Of als ik iets spannend vind doet hij dat om me gerust te stellen.

Het ligt er ook een beetje aan hoe jou vader is. Ik denk dat je zelf het beste kan voelen of het goed bedoelt is of iets seksueels 

Groetjes Tai 

Reputatie 1
Badge +1

Ik denk dat het gewoon uit liefde is, en als jouw opa dat ook altijd doet zal je vader het wel zijn aangeleerd.

als je je er echt niet fijn bij voelt moet je er met je vader of moeder over praten.

Groetjes ikke.

 

Reputatie 7
Badge +17

Denk dat dat tussen ouders en kinderen vrij normaal is en zeker niet direct seksueel.

Reputatie 7
Badge +9

Is gewoon normaal vriend

Reputatie 7
Badge +4

Mensen noemen dingen al snel seksueel als ze gwn liefdevol zijn omdat je op n gegeven moment alleen liefdevol contact hebt met je partner. 
Mn vader squished mn bovenbeen nog wel ns als ie trots is of als ie medelijden heeft op n feestje/in n restaurant omdat ik me doodverveel.
Dus ja het is redelijk normaal

Badge

volgensmij is dit gewoon normaal maar als je er niet veilig er bij voelt kan je er altijd wat van zeggen

 

Reputatie 6
Badge +3

veel hebben dit al gezegd, maar het is vrij normaal. mijn ouders deden dat ook vaak. gewoon om mij gerust te stellen toen ik jonger was, ongeveer de leeftijd die jij aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +15

Mijn vader  heeft  dit  nooit gedaan. Ik heb sws nooit echt veel aandacht gehad van mijn vader of opa, er zijn 2 mensen  bij wie ik als kind op schoot heb gezeten, dat zijn mijn 2 oma’s (waarvan 1 helaas overleden). 
en het komt überhaupt maar zelden voor dat ik mijn vader een knuffel geef, of hij mij. dus ik heb hier niet heel veel “verstand” van
maar ik denk niet, dat als je vader/opa je aaide (als ik het zo moet noemen) dit sexueel bedoeld was. 
Maar geef natuurlijk wel aan als jij iets niet fijn vindt. 
 

Mij_Niet_Gezien 

ps, nu ik dit verhaal van jou/jullie  zo lees, wordt ik wel een beetje jaloers over dat iedereen zijn vader weleens knuffelt, ik heb het als kind nooit echt gemist, maar zo achteraf gezien had ik ook wel wat vaker een knuffel gehad van mijn vader, nouja, je kan niet alles hebben. 

Reputatie 1
Badge +2

Dat is vrij normaal! Maar als jij je er niet fijn bij voelt kan je gewoon zeggen hoor. Zeg gewoon “raak me niet aan” en de kans is groot dat je vader lacht en stopt. Klaar.

Badge

Goed dat je het vraagt! 
mijn vader doet het ook maar het is gwn uit liefde denk ik. 
 

groeten nootje

Reageer