Skip to main content
Vraag

Is dit mishandeling of niet?

• May 16, 2026
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

ik twijfel al best lang of wat er thuis gebeurt normaal is of niet.  thuis zijn er echt heel vaak ruzies en er wordt veel geschreeuwd. papa kan heel boos worden en soms gooit hij met dingen of pakt hij me hard vast tijdens ruzies. Mijn broer wordt ook soms agressief tegen mij bijvoorbeeld slaan, schoppen, knijpen of me op de grond gooien. mijn ouders doen daar eigenlijk bijna niks aan.

Er worden thuis ook best vaak dingen gezegd waardoor ik me echt kut voel, alsof ik niet goed genoeg ben of alsof alles mijn schuld is. Als ik probeer te zeggen dat ik ergens mee zit of dat het niet goed met me gaat, krijgen we meestal weer ruzie of wordt er gedaan alsof ik overdrijf. Soms praten we na ruzies ook dagen niet met elkaar.

Ik voel me thuis best vaak gespannen of bang als iemand boos wordt, maar omdat het al zolang zo gaat weet ik eigenlijk niet meer wat normaal is. Ik twijfel heel erg of dit gewoon een gezin met veel ruzie is of dat dit onder mishandeling valt?

6 reacties

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@d.vds12 

Wat stom bij jou thuis zeg! Ik denk dat je het beste even met de kindertelefoon kan bellen of chatten. Hopelijk gaat dat helpen.😥

x

Goededomme
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 16, 2026

Hi ​@d.vds12 

Geen eenvoudige vraag .

Een ja of nee is lastig te geven .Ik ben er niet bij tenslotte.

Het lijkt alsof iedereen met iedereen ruzie maakt : geen vrolijk gezin dus 😰

Maar dat dit een aanslag op je is is wel duidelijk en dan moet je je ei kwijt.

Heb je goeie vrienden in de buurt om met haar of hem ALLES te delen en even op een logisch rijtje kunt zetten ?

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • May 16, 2026

hi ​@d.vds12  wat naar om te horen dat het zo gaat bij jou thuis. ik zou niet durven zeggen of dit mishandeling is maar ik weet wel dat het niet mag en het is volgens mij ook strafbaar. en ik wil even toevoegen dat je wel genoeg bent en dat wat anderen over je zeggen je niet onzeker moeten laten maken want je bent echt genoeg. mijn tip is praat er met iemand over die je vertrouwt en hopelijk word het snel fijner thuis.

hopelijk krijg je nog andere reacties van anderen

veel liefs vie

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 19, 2026

Dat is echt vervelend voor jou

💙

Goededomme
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 19, 2026

Er werden vorig jaar 138.000 duizend gevallen van geweld thuis gemeld.

Stel je eens die berg aan ellende maar eens voor → 1 3 8 . 0 0 0 kids

PER JAAR in de shit.

Dit hoorde ik zopas op het @NOS -nieuws van 18.00 uur .

De woordvoerder eindigde met de woorden : maar ik heb geen glazen bol…

Dat gebruikte hij als een soort van excuus omdat ze de vele meldingen niet meer binnen de daarvoor gestelde tijd van 5-dagen aankunnen .

Nou...die lui van veilig thuis zouden hier iedere dag maar even moeten meelezen dan kunnen ze alvast hun borst nat maken😡

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 26, 2026

het is mishandeling zowel van je pa als van je broer maar dan kom je met een vraag te zitten wat doe je eraan je kan naar de politie stappen maar ik begrijp als dat ook een beetje dubbel voelt. ik zou zoiezo gaan praten met iemand die je vertrouwd die kan je verder helpen