Vraag

is dit mishandeling?

  • 4 June 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Elke keer ala ik bij me moeder ben word im geslage,geschopt,gestoken of uitgecholden alleen ik weet niet of dit iets is om qangivte voor te doen


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

Wat heftig, ja dit is mishandeling alsjeblieft zoek hulp bij iemand zoals je mentor of leraar. Ik weet hier niet zo veel van, weet dat je kan bellen met de kindertelefoon voor hulp!

Hoop echt dat het goed komt, groetjes

Reputatie 3
Badge +1

Ja, dat is mishandeling. Wat verschrikkelijk heftig! Als je een volwassene kent die je kan vertrouwen, vertel het diegene dan alsjeblieft. Ze kunnen je echt helpen. 

Je bent ook niet de enige die dit soort dingen meemaakt. Ik ken veel kinderen die bijv te weinig aandacht krijgen van hun ouders, dat de ouders hun pesten, dat de ouders slaan, etc. 
 

Trouwens, als je engels kan heb ik nog wel iets voor je. Er bestaat een youtube kanaal genaamd Psych2go en daar hebben ze het ook over mishandeling in je familie en tips ertegen. In de reacties vertellen allemaal mensen wat ze meemaken en iedereen steunt elkaar. 

Ik wens je echt het beste. Je situatie is echt klote, maar geef echt nooit op. Ik heb een tante, en ze werd vroeger altijd geslagen en haar ouders waren allebei alcoholisten.  Zij en haar broer renden vaak rond het huis terwijl haar woedende vader met een zweep achter hun aan rende. Haar moeder probeerde ook vaker zelfmoord te plegen, en deed altijd alsof ze ziektes had. Haar vader ging ook een keertje gwn uit het niets weg ofzo. 
Ze had dus super veel meegemaakt en ze was dus echt heel depressief enzo en ze wou dood, maar toen ging ze super vaak naar therapie echt jarenlang ofzo en toen ontmoette ze een man en toen kregen ze kinderen en nu heeft ze een super leven en ze is heel gelukkig.

 

Dus het kan altijd beter worden, ook voor jou. Ik wens je echt het beste thuis, geef nooit op. <3

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi!

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook zou je kunnen bellen of chatten met Veilig Thuis (0800-2000 of  veiligthuis.nl) om jouw situatie en mogelijke acties ter verbetering te bespreken.

 

Succes!

Britta van de Kindertelefoon

 

Badge

Hee Jeniffodemi,

Wat vervelend dat dit bij jou gebeurd. Ik zou zelf eigenlijk ook niet weten wanneer het echte mishandeling is en wanneer niet.

Je kan het er misschien over hebben met een docent die vertrouwd, aangezien dit soort zaken wat heftiger zijn zou het kunnen dat ze het aan je mentor etc. moeten vertellen..

Ik hoop dat het snel beter met je gaat! 

Liefs <3

Reageer