Vraag

is dit een soort kleine trauma of meer en gewoonte?

  • 5 February 2022
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Wij hebben thuis bij de douche een glazen douchedeur. Een paar jaar geleden is hij gesprongen toen ik met m'n broertje onder de douche stond. Ik stond voor hem, dus hij kreeg niet veel glas over zich heen. Ik wel. Het bloedde echt als een gek aan alle kanten. Toen zijn we bij de buren gaan douchen en naar de huisarts gegaan. Heb der best veel littekens enzo door. Hierna is nog 2 x een douchedeur gesprongen bij mij thuis (toen stond er niemand onder)

Maar waar het om gaat; nu die ik nooit de douchedeur meer dicht. Het is een gewoonte geworden om hem open te laten staan. Als ik hem wel dicht doe vind ik dat best spannend.

Maar mijn vraag: Is dit een soort trauma ofzo?

En wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!


5 reacties

Reputatie 3
Badge

Hoi, ik heb geen idee of dit een trauma is, maar misschien moet je tegen je ouders zeggen dat je dit eng vind. Misschien kunnen zij er wel iets mee.

Hii

 

Het zou goed kunnen dat dit inderdaad een soort van trauma voor je is, maar durf het je niet met zekerheid te vertellen. Het lijkt mij ook wel een goed idee om dit eens tegen je ouders te vertellen. Die kunnen je denk ik wel goed verder helpen!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik weet niet hoe het heet maar snap heel goed dat je dat niet meer durft en hem open laat. Zo'n ervaring is een heftige en je schrikt hard dus dat blijft wel bij je. Helemaal begrijpelijk. En als je de deur elke x een stukje dichter doet ?

Grtz liefs Julian X

 

Hoi ik weet niet hoe het heet maar snap heel goed dat je dat niet meer durft en hem open laat. Zo'n ervaring is een heftige en je schrikt hard dus dat blijft wel bij je. Helemaal begrijpelijk. En als je de deur elke x een stukje dichter doet ?

Grtz liefs Julian X

Ik ga het proberen!

Reputatie 3
Badge +1

heyy, 

ik denk wel dat het een trauma is en ik zou het tegen je ouders zeggen zodat zij je daarmee kunnen helpen en in kunnen steunen

Reageer