Vraag

is dit beschouwd als kinderarbeid?

  • 20 March 2022
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

hi, ik weet niet of ik in de goede subforum zit maar ik heb een vraag.

ik zit in de tweede en sinds ongeveer groep 7-8 heb me ouders soort van geholpen met hun  werk..

hierover mag ik eigenlijk niks over vertellen, aan niemand maar sinds dit een platform is waar niemand me kent wil ik graag een mening hebben.

sinds groep 7-8 heb ik mijn ouders geholpen met hun werk wat dus een bepaald soort worstjes maken is. wat ik (en mijn zusje die nu ook in groep 7 zit en hielp sinds groep 5-6) moeten doen is het helpen met knippen van de worstjes. dus erzit touw aan een lange draad worst dat we moeten knippen om er kleine worstje van te maken.

op de basisschool deed ik dat als een soort hoboy, ik vond het voor een of andere reden leuk en intteressant om te doen maar sinds dat ik in de brugklas zit wou ik het gewoon niet meer doen.

dus gaan me ouders me dwingen om ze te ‘helpen’ met hun werk.

ik heb al meerdere keren gezegd dat ik het al echt niet wil doen en ook mijn zusje.

maar toch word ik gedwongen.

is dit bechouwd als kinderarbeid of ben ik gewoon raar in mijn hoofd?

ik weet niet of ik informatie mis dat ik moet geven maar dit is wat ik erover kan schrijven.


2 reacties

Misschien hebben ze je hulp echt nodig, omdat je beter doet dan je zusje 😉. Het is nog geen kinderarbeid. Kinderarbeid is dat je heel zwaare werk moet doen en wordt weinig eten en kleren gegeven . Ik zou even met je ouders hierover praten.

dus ik heb niet echt zo’n goede relatie met mijn ouders? ik weet niet  echt hoe je het uitlegt maar bijvoorbeeld als ik problemen zou hebben met school zou ik ze voor mezelf houden inplaats van met mijn ouders erover praten. en communiceren gaat vaak ook lastig omdat ze niet goed nederlands kunnen… het is nogal een vreemd iets. en ik heb ook het gevoel dat ze het niet zouden begrijpen als ik erover zou praten wat erg dom klinkt maar zo voel ik me gewoon.. 

Reageer