Skip to main content

heeyy, hebben jullie soms ook van die dagen dat jullie ouders zoooo irritant zijn? voornamelijk mijn vader. Op de een of andere manier gedraagd hij zich net zoals een klein kind. Mijn moeder helpt mij dan soms een beetje door te zeggen tegen mijn vader dat hij irritant bezig is.

en ik maak dan hele irritante en dissende opmerkingen ( ik zeg dat ik dissende opmerkingen maak om het duidelijker te maken dus niet om stoer te doen). en daar wordt de discussie/ruzie alleen maar erger van.

dus eigelijk is mijn vraag: Hoe kan ik me beter verplaatsen in mijn vader en niet beginnen om van een kleine discussie en grote ruzie te maken maar wel mezelf te blijven?

hoop dat jullie antwoord hebben -x-

Hoi,

Ja, ik ervaar ook vaak precies hetzelfde en ook mijn vader gedraagt zich vaak als een kleuter. 

Ik denk dat je beter op de momenten waarop je je aan je vader irriteert even niks kan zeggen en je irritatie even voor je moet houden. Ik zou dan als ik jou was op een later, rustiger moment erop terugkomen en tegen je vader zeggen waaraan je je geïrriteerd hebt en waarom. Ik denk dat hij er dan misschien er beter voor openstaat en dat jij misschien dan iets rustiger bent. Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,

TheColorGreen

heey thanks ik ga het proberen een moment waarop dat kan gebeurt snel genoeg😏🙃

g

wat kan helpt is om te zeggen dat je even rust wil en het even wil laten bezinken en het daarna uitpraten, uitpraten is heel belangrijk dat kan ik je vertellen. verder heb ik geen tips maar ik hoop dat je er iets aan had

Reageer