Ik zorg voor mijn zussen.

  • 18 February 2023
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Hoi, 

Ik zorg voor mijn zussen zussen van 9 en 5.

Mijn vader is alcoholist, heeft een andere relatie en slaagt mijn moeder. Mijn moeder heeft psychische problemen en heeft al 2 keer in de psychiatrie gezeten, ze leeft in haar eigen wereld waar niets mis is . Ze willen niet opstaan en gaan als er niets meer in huis is naar de winkel. Mijn zus van 5 begint ook met geld te stelen. Ik heb dit aan mijn familie verteld maar mijn grootmoeder wilt niet dat ik het verder vertel want dan zouden wij naar een instelling moeten.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Bespreek het met je mentor, chatt met veiligthuis, of met de kindertelefoon! Dit is niet goed voor jou, je moeder, en je zusjes!

heel veel suc6!

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

Heyy,

Wat een vervelende situatie, maar wat goed dat je dit deelt!

Deze situatie is natuurlijk niet oke. Jij zou niet voor je zusjes hoeven zorgen, dat is de taak van je ouders. En jou vader mag niemand slaan. Verder is het natuurlijk ook niet fijn voor jou dat je vader alcoholist is en jou moeder psychische problemen heeft. Wist je dat er een speciale naam is voor kinderen met ouders met verslavings problematiek en/of psychische problemen? Dat heet een KOPP/KOV kind. Als je daar meer over wil lezen kan je misschien deze site checken: https://www.trimbos.nl/kennis/kopp-kov.

Het lijkt me goed als je hulp zoekt bij jou situatie. Je kan hierover praten met mensen in jouw omgeving, zoals je mentor, een vertrouwenspersoon op school, ouders van een vriend(in) of bijvoorbeeld een familielid. Je oma wil niet dat je het er met anderen over hebt omdat jullie dan in een instelling komen. Ik snap dat ze dat misschien denkt, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Je kan ook 24/7 contact opnemen met veilig thuis via het nummer 0800-2000 dat is ook gratis en kan anoniem. Dit is de website: https://veiligthuis.nl/. Als je De Kindertelefoon belt kunnen zij jou ook helpen met contact opnemen met Veilig thuis, als jij dit zou willen.

Het is in ieder geval echt niet jouw schuld en jij verdient een goede thuissituatie. Heel veel succes en sterkte.

 

joeeee

Reageer