Ik zit in een heftige familieruzie! Hoe kan ik hier mee omgaan?

  • 8 January 2018
  • 8 reacties
  • 815 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit in een heftige familieruzie.
Eerst geloofde ik het niet maar ik besefte dan dat dit echt was!
Een echte familieruzie!
Mijn ouders en mijn tante, mijn oom en mijn opa zitten met elkaar dagelijks te ruziën.
Hier is de verhaal achter de ruzie:
Mijn vader bezit een 2 huizen, een pistacheplantage en een bedrijfspand in Turkije.
Maar in Augustus 2017 werden deze eigendommen van mijn vader afgepakt door mijn Opa en gaf deze bezittingen door naar mijn oom.
Dus dat betekent dat deze bezittingen van mijn vader nu van mijn oom is.
Toen kwam mijn opa stiekem naar Nederland.
Toen was het elke dag ruzie.
Geschreeuw, woede en andere erge dingen komen nu dagelijks voor.
Terwijl ik dit schrijf zitten ze volgens mij nog steeds te ruzIën.
Mijn opa heeft gedreigd als ze naar Turkije gaan dat ze vermoord zullen worden en ze mogen niet meer naar Turkije.
Ik vond dit erg want ik hou heel erg veel van mijn moeder dus ik kan geen leven voorstellen zonder haar.
Ik heb er dan ook met de vertrouwenspersoon van mijn school en de teamleider van de school gehad.
Aangezien wij naar Turkije gaan deze zomer zeiden ze dat ik even moest kalmeren, aan andere dingen denken.
We spoelen door naar December 2017.
Ik wil meer duidelijkheid over de familieruzie.
Mijn moeder vertelt mij dat mijn toekomstige erfenissen werden afgepakt door mijn opa en doorgegeven naar mijn oom.
Toen ik naar van school naar huis ging roept mijn tante mij voor een gesprek (Ik ga met de tram maar ik moet een stukje lopen naar huis dus ik kom langs mijn tante's huis)
Nu mag ik niet meer praten met hun.
We spoelen door naar nu: Januari 2018.
Mijn vader doet nu alles aan om die bezittingen terug te krijgen dus de familieruzie is heftiger dan ooit.
Ik kan er niet aan ontkomen.
Als ik thuiskom van school begint het weer: Geschreeuw en woede.
En nu heeft mijn opa voor de 2de keer gedreigd: Als jullie ooit naar Turkije gaan zullen jullie voor altijd in Turkije blijven.
IK WIL NIET IN TURKIJE BLIJVEN.
HET LEVEN IS DAAR SUPERSAAI!!
Als ik iets leuks wil doen zou ik 100 kilometer moeten reizen want in de stadje is er niet genoeg faciliteiten.
We gaan niet naar mijn opa.
Wij gaan alleen naar familie van mijn moeders kant.
Hoe kan ik met deze situatie omgaan?
Want ik wil advies.
Het is heftiger dan ooit! Dus antwoorden en adviezen kan ik nu heel erg waarderen.

8 reacties

Hoi!

Dat is best een ingewikkelde situatie. Kwesties i.v.m. erfenissen zijn vaak lastig. Als ik het goed begrijp is er een groot deel van de bezittingen, die eerst van je vader waren, naar je oom gegaan. Je opa dreigt zelfs met moord, dat is heftig.

Ik weet niet of jij veel gaat kunnen veranderen in deze situatie, aangezien het iets tussen te opa, oom, vader en moeder is, maar je hebt wel het recht om van jou te laten horen. Jij wilt niet naar Turkije, en daar moet rekening mee gehouden worden. Kun je het hierover eens rustig hebben met je ouders? Leg maar uit dat je liever niet naar Turkije gaat, dat je hier een leven hebt opgebouwd. Kom met een paar goede argumenten, maar hou het rustig. Je stem verheffen is niet nodig, je ouders gaan beter naar je luisteren als je op rustige toon spreekt.

Ik vind het wel goed dat je het erover hebt gehad met die vertrouwenspersoon en teamleider. Heb je onlangs nog een gesprek met ze gehad? Misschien kunnen zij eens met je ouders praten, en uitleggen hoe de situatie voor jou is.

Groetjes
x
Nee, ik heb nog geen gesprek gehad met hun.
Nu is er een rechtszaak tegen mijn oom en opa gestart.
Eerst was de situatie nog steeds heftig maar nu is het normaal en rustig
Je hebt onlangs geen gesprek meer gehad met je vertrouwenspersoon. Misschien is het tijd om weer zo'n gesprek te hebben? Het lijkt me handig dat zij op de hoogte zijn van de huidige situatie.

Er komt een rechtszaak. Misschien is het wel goed zo. Met een rechtszaak wordt alles zo eerlijk mogelijk opgelost, en er wordt vaak gezorgd dat beide partijen er beter uitkomen. Hopelijk wordt daarmee ook de ruzie opgelost.
UPDATE: De situatie was deze weekend een beetje opgelaaid omdat mijn oom in opspraak was gekomen.
Gisteren was de thuissituatie heel erg heftig.
Mijn vader liep te ruzieën met mijn oom en mijn opa.
Het was net als hel.
Ik kon helemaal niets doen.
Ik heb maar een tijdschrift zitten lezen.
Ik heb er met mijn beste vriend erover gehad en hij zei dat ik moest gaan weglopen van huis en bij mijn beste vriend moet gaan wonen.
Jammer dat de situatie zo gelopen is. Ik hoop dat iedereen intussen een beetje bedaard is. In dergelijke situaties kun je je moedeloos voelen, en veel had je waarschijnlijk niet kunnen doen. Soms is het, voor je eigen veiligheid, beter je niet te moeien als er een hevige ruzie aan de gang is. Je kunt er wel met je ouders over praten, om toekomstige ruzies te voorkomen.

Je hebt je afgeleid met een tijdschrift. Daar heb je goed aan gedaan. Je kunt ook naar muziek luisteren, zodat je de ruzie niet hoort.

Weglopen van huis is geen goed idee. Met je ouders bespreken of je even tot rust mag komen bij je beste vriend kan wel. Bekijk of dit ok is voor jou, je beste vriend, jouw ouders en zijn ouders. Maak duidelijke afspraken, zodat alles vlot verloopt.

Reageer