Skip to main content
Vraag

ik zit hier mee!

• April 4, 2025
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

May00
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb mijn vader nu negen jaar niet meer gezien . En mijn stiefvader begint te schelden en zeggen van “ik ben niet je vader” en snapt niet dat dat mij en mijn moeder kwets . Mijn vader was gewelddadig en had strafblad en ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Maar wat me nog steeds dwars zit is dat de politie kwam… en ik zat op zijn schoot . Hij zit niet in de gevangenis maar toch . Ik was toen zes ben nu 15 ik weet niet of ik boos ben of verdrietig of beide. Ook heeft mijn stiefvader me toen ik 8 was wel eens geslagen of geknepen ik dacht altijd dat het nooit telde als mishandeling maar begin te twijfelen! Want laats schopte hij me weer en wilde niet zijn excuses aanbieden omdat hij niet aan mij zag dat het me PIJN deed

2 reacties

Anna-Fee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 17, 2025

Heyy! 

wat lullig om te horen hoe je stiefvader doet. Het is sowieso goed dat je nadenkt over wat je vind van de situatie rondom je vader. Je moet er vooral je eigen mening over vormen! 

Qua je stiefpa; kun je het er met je moeder over hebben? Anders is het misschien wel een idee om met een andere volwassenen zoals je mentor over te hebben 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi ​@May00 

Wat je me vertelt klinkt echt heel heftig en pijnlijk. Het is begrijpelijk dat je zoveel verschillende gevoelens hebt, boosheid, verdriet, verwarring, vooral omdat het al zo lang speelt en je nog jong bent. Wat jij hebt meegemaakt, zowel bij je vader als bij je stiefvader, is niet niks en mag echt niet onderschat worden. Het is absoluut niet normaal of oké dat iemand je pijn doet, ongeacht wat ze zeggen of hoe ze zich gedragen.

Het is ook heel logisch dat je twijfelt over wat “mishandeling” is, maar als iemand jou opzettelijk pijn doet, ook al zegt diegene van niet, dan telt dat wel degelijk. Jij verdient het om met respect behandeld te worden en niemand mag jou kwetsen, fysiek of emotioneel.

xx liefs Wolf 🐺