Ik zal mijn echte papa nooit leren kennen

  • 30 January 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Badge

Mijn papa is gister middag overleden. Ik heb 5 foto`s van hem en mij toen ik 1 jaar werd. Dat was ook de laatste keer dat ik hem zag. Ik heb een depressie sinds mijn 8e en pogingen en dat ik mezelf pijn doe. Ik ben nu zelf 14, bijna 15. Ik wouw mijn papa graag eens zien maar mensen zochten mij omdat mijn papa een crimineel is. Ik ben half Surinaams en half Frans. Het Surinaamse heb ik van mijn papa. Ik wouw dus dat mijn tante waar ik ook weinig contact mee heb maar nu iets meer tegen hem zou zeggen dat ik van hem hield. Want ik voel dingen aan (Paranormaal) maar ik was bang hem nooit meer te kunnen zien. Ik had het nog niet gevraagd en toen was hij al dood.  Het is waarschijnlijk door een hartaanval geweest of door een overdosis. Ik heb mijn echte mama nog langer niet meer gezien. Alleen om corona kan ik mischien niet eens op de begrafenis van mijn eigen papa komen. Ik heb daar heel veel last van wat ik niet bij mijn moeder zou hebben. Want mijn moeder verliet na 1 week of 2 en mijn papa naar 1 of 2 maanden. Want hij wouw voor me zorgen maar dat kon hij niet. Maar wat wel zeker is is dat ik wel as van hem krijg na de tijd. Maar ik heb een verslaving aan mezelf pijn doen maar ik kan mijn papa ook zien (nu wel) doordat ik geesten kan zien. Alleen hij wilt dat absoluut niet dus heb ik het mes aan mijn moeder gegeven en even gepraat maar ik weet niet wat ik moet doen. En hou moet ik het verwerken als ik mijn papa niet eens in zijn kist kan zien. Ik ben geboren op 666, maar nu kan ik zeggen dat mijn papa een engeltje is. Maar dan zou ik hem wel eens willen zien. :sweat::sweat::cry::cry::disappointed::disappointed:


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Jeetje wat heftig! Ik heb niet echt goed advies, maar gecondoleerd.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniem0666,

wat heftig allemaal zeg! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.

Wat stom dat je je vader wilde zien en dat hij opeens dood was. En dat je door Corona waarschijnlijk niet op zijn begrafenis kan komen. Je zei trouwens dat je wel wat as van hem krijgt, wordt hij gecremeerd? Ik denk dat dat wel veel voor je betekend dan, de as. Dan zie je hem toch een beetje, al is het niet in zijn echte vorm. 

Het is begrijpelijk dat het moeilijker te verwerken is als je hem niet nog een laatste keer hebt gezien. Kan je de begrafenis niet online bijwonen? Dat is toch altijd beter dan niet. Of misschien is het mogelijk om hem niet op de begrafenis, maar even daarvoor te zien. Dan is het nog niet zo druk en heb je ook wat tijd alleen met je vader.

Gecondoleerd met je vader, Anoniem0666.

 

Groetjes,

Paardebloem

Lieve  Anonien066, 

Gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat moet dat heftig boot je zijn, zeker na alles wat je hebt meegemaakt.

Ik weet niet of je gelovig bent, maar misschien kan ik je troosten door wat gedachten uit de bijbel. Daar staat namelijk in dat we onze dierbaren die we verloren zijn in de dood, dus ook jou papa, weer terug zullen zien. Zou dat niet geweldig zijn! Je kan hem dan echt leren kennen en je hebt alle tijd om samen dingen met hem te doen.

Ik hoop dat je het goed vind dat ik je een linkje mee stuur, dan kun je zelf lezen over wat ik net heb geschreven

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/wachttoren-nr3-2016-mei/omgaan-met-verdriet/ 

 

 

Ook vind ik het heel heftig dat je jezelf verwond. Dat is niet iets waar je zomaar mee kan stoppen, dat heeft echt tijd nodig. Maar er komt een tijd dat het je zal lukken, en als je af en toe een terugval krijgt, geeft dat niks. 

Praat je met een iemand? Iemand die je vertrouwd, bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin? Of misschien iemand van school of een psycholoog? Wat je ook kunt doen is alles opschrijven in een dagboekje. Dan krijg je een beetje beeld van waarom je je zo voelt en heb je het even van je afgeschreven. Ik stuur je een linkje mee over zelfverwonding, mij heeft dit ook heel erg geholpen.

https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/jongeren/vragen/waarom-verwond-ik-mezelf/

Ik hoop dat ik je zo ene beetje heb kunnen helpen. 

 

Heel veel sterkte met alles, en weet dat je nooit alleen bent. 

 

Heel veel liefs, 

 

Brown Eyes

Reageer