Skip to main content

ik word mishandeld door mijn surinaamse moeder

• August 1, 2025
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben anoniempje en ik ben een 16 jarig meisje met surinaamse afkomst. Waarom zeg je je afkomst erbij vraag je je misschien af en ik zeg het, omdat mishandeling in de surinaamse gemeenschap erg genormaliseerd is.

Mijn moeder mishandeld mij al bijna mijn hele leven. Ze scheldt mij uit, noemt mij nare dingen en fysiek mishandeld ze mij ook. Ze slaat mij bijvoorbeeld met haar vuisten of gewoon met een platte hand op mijn lichaam. Ook schopt ze mij als ik op cde grond lig of slaat ze mij met pannen, riemen, stokken of stoelen. 

Deze mishandeling begon toen mijn jongere broertje geboren werd. Ze had steeds minder geduld voor mij en ik als 6 jarige begreep dat niet echt. Ook behandelde ze mij als een soort tweede ouder en moest ik veel schoonmaken en opruimen en op mijn broertje letten, terwijl zij bezig was met andere dingen. Gelukkig ging ik na een tijdje naar de naschoolse opvang en was ik minder thuis.

Van 6 tot 13 sloeg deze volwassene vrouw van 33-40 mij dagelijks of wekelijks, vanaf 13 begon het te minderen, want ik zat toen op de middelbare school vwo niveau en dus moest ze mij met rust laten.

ik weet al wat voor advies er gegeven gaat worden: “vertel het aan iemand of breng veilig thuis erbij”, maar het ding is is dat dit allemaal al gedaan is. Mijn oom en vrienden weten het. Ook veilig thuis is erbij gehaald toen ik in groep 8 tegen mijn jufvrouw toen had verteld dat ik zelfmoord wilde plegen. Het boeide haar weinig, want nadat we weg waren gegaan van veilig thuis en de kinderbescherming begon ze gewoon weer en bespotte ze mij.

Gisteren ben ik met mijn beste vriendin naar amsterdam geweest om naar de film te gaan, de film was erg laat maar de ouders wisten het. Ze werdt uiteindelijk erg boos, omdat de zolder niet was opgeruimt en de was niet was gedaan. Ze heeft mij toen mishandeld in de auto terug naar huis en mijn telefoon afgepakt, ook mocht ik vannacht niet slapen en dus heb ik dat ook niet gedaan.

Ik kan en mag nog niet uit huis verhuizen, omdat ik nog twee jaar over heb van het vwo, maar ik hou het niet meer en ik weet niet wat ik kan doen.

sorry als dit een beetje lang is, maar ik kan er met niemand echt over praten.

kleine samenvatting: ik word al mn hele leven mishandeld door mijn moeder en ik kan er weinig aan doen. 

bedankt voor het lezen

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

Wat naar! En dat is niet normaal, te minste niet hier in Nederland. Ik wist ook helemaal niet dat dat wel normaal is in Suriname. Misschien kan je er mee naar de politie gaan? Want woon je wel in Nederland? Zo ja, dat is dit hier niet toegestaan en illigaal zelfs.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • August 1, 2025

Ja ik ben dus geboren en getogen in Nederland, mijn moeder overigens ook, de politie doet echter niks