Vraag

Ik word helemaal gek van mijn zus & wil bij papa wonen

  • 20 May 2020
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hey daar ben ik weer!

Ik ben hélemaal klaar met mijn zus en dr gedrag.

Altijd als mn moeder iets tegen mn zus zegt, betrekt ze mij erbij en daar word ik compleet gek van.

Ook zegt ze dingen die ik doe die helemaal niet waar zijn.

En mijn zus beweert ook dat haar leven beter is zonder mij, waar ik ook enorm boos om word. Ze is egt raar bezig en als dit doorgaat wil ik niet meer thuiswonen. HELP!!!!!!!. Want ik kan nergens anders heen, dit is de enige plek waar ik woon!

Hierdoor wil ik het liefst bij mijn vader gaan wonen (waar ik t al eerder over heb gehad) maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan regelen. Mag ik bij mijn vader gaan wonen als ik 17 jaar ben?

Ik kan het niet meer aan!  Kan iemand mij helpen?
Groetjes,

Daniël


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik snap dat dit super vervelend is. Misschien kan je op een rustig moment zonder je moeder erbij een gesprek houden met je zus. Vraag haar waarom ze zo doet en dat je je er niet fijn door voelt. Probeer niet boos over te komen en gebruik niet jij-vormen maar ik-vormen. (in plaats van ‘jij bent onaardig’ ,  kan je beter ‘ik voel mij gekwetst’ gebruiken.)

Ik hoop dat ze je begrijpt en anders zou ik gewoon proberen het zoveel mogelijk te negeren.

succes!

Badge

Omg i feel you!

Reputatie 4
Badge +5

Thanks!

Hallo daantje2003 :)

Je kunt het inderdaad zo bespreken of tegen je moeder zeggen '’Ik vindt het vervelend dat mijn zus zo doet'’ en dan kunnen jullie met zijn drieen kijken hoe jullie dit kunnen oplossen. Misschien heeft ze problemen of zit ze met iets waardoor ze zo doet en dan is het fijn als ze dat op een neutraal moment kan vertellen.

-TheMightySlayer <3

Reageer