Skip to main content
Vraag

ik will mes een jong

• July 7, 2026
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Hoi, ik ben uit in Oekraine, Ik wilde een einde aan mijn leven maken – zowel in Oekraïne als in Nederland. Op beide plekken werd ik vaak uitgelachen; ik had hier maar drie vrienden. Toen leerde ik een Oekraïens meisje kennen en trok ik veel met haar op. Ik wilde haar mijn gevoelens opbiechten, maar de dag voordat ik haar daarvoor mee uit wilde vragen, lekte ze foto's van mij – geen expliciete foto's, maar wel foto's die belangrijk voor me waren. Hierdoor werd ik door andere Oekraïners bespot en wilde iemand zelfs met me vechten; hoewel hij uiteindelijk afhaakte, had hij me herhaaldelijk beledigd. Terug in Oekraïne hadden mijn ouders voortdurend ruzie en kwam het zelfs tot fysieke confrontaties; er werd vaak de politie bij gehaald en uiteindelijk scheidden ze. Lange tijd daarna zat ik in het pikkedonker op mijn kamer en keek ik alleen maar films, Ik heb weleens gedacht iemand te vermoorden. Toen ik in de zevende klas zat, kwam een leerling uit de tiende klas me in Oekraïne steeds wakker maken; ik wilde hem neersteken, maar ik overwon de moordenaar in mezelf en deed het niet – ook al was ik destijds wel degelijk naar hem op zoek, Ik heb dit met behulp van een vertaalprogramma geschreven, dus er kunnen fouten in staan.

--tekst aangepast door de Kindertelefoon vanwege forumregel 6: Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.--

1 reactie

Louise_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 7, 2026

Hoi maakt niet uit,

:Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)