Skip to main content
Vraag

ik wil zo graag uit huis want ik oan het niet meer

• July 19, 2026
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Onyx_x
Forum|alt.badge.img

Ik ben heel duidelijk iets wat je kan noemen een "glass child" mijn ouders zijn altijd met mijn zusjes bezig en ik zit maar te kijken vanaf de sidelines of ik zit in mijn kamer. Daar hebben mijn ouders problemen mee. Dat ik op mijn kamer zit wat ik niet snap want waarom boeit hun het dat. Maar ze hebben dus geen reden ze vinden het gewoon irritant. Mijn zusjes hebben allebei problemen een heeft adhd de ander autisme en adhd ze maken vaak ruzie maar omdat ik heel veel jaar met ze scheel kan ik niet zo goed met hun omgaan. Maar mijn ouders hebben altijd aandacht voor hun en belonen hun slechte gedrag. Mijn moeder komt bijna elke dag weer iets brengen voor ze wat ze heeft gekocht. En als ik een keer iets vraag kreeg ik deze zin: "Maar jij doet niks voor mij dus waarom zou ik dat voor je kopen." Ookal vraag ik om kleren. Op het gegeven moment was ik er klaar mee en ben ik begonnen met werken zodat ik en niet thuis hoef te zijn en mijn eigen geld heb waar ik alles mee kan kopen dat ik allang wil. Ik heb trouwens ook maar een paar klusjes in huis: de vaatwasser, de papierbak legen en een nieuwe vuilniszak in de prullenbak zetten. Dat is het enige waar ze over met mij praten alleen dat. Zij begrijpen mij niet en ik hun ook niet. Mijn therapeut verwacht dat zij allebei ocd hebben (had hij mijn verteld hij onze evaluatie toen ze weg gingen) en ik kon het er niet minder mee eens zijn. Ik haat het ook wanneer zij boos zijn op mijn zusjes en dan all hun woede op mij leggen en naar mij schreeuwen. Ik kan nog uren van alles schrijven waarmee ze me echt hebben gekwetst maar anders wordt deze te lang. Baiiii!! <3

4 reacties

Zox
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • July 19, 2026

oh jouw ouders zijn lowkey assholes voor dit. Als je kinderen hebt, doe er gewoon normaal tegen kom op zeg. Ik bedoel, fym "jij doet niks voor mij dus ik doe ook niks treug" dit is echt een cirkel van niks doen tegen elkaar. Als ouder zijnde heb je wat over voor je kind, of niet soms?? Kijk, de hele tijd op je kamer zitten is waarschijnlijk stom voor hun. Wat mijn ouders zeggen is altijd zoiets van "je zit de hele tijd op je kamer, kom er eens bijzitten!" misschien hebben jouw ouders ook zo iets maar kunnen ze het niet goed verwoorden? Dan alsnog vind ik dat ze gewoon normaal kunnen doen.

Ik hoop dat alles snel beter gaat <3

Ab W
Forum|alt.badge.img+5
  • De Kindertelefoon
  • July 19, 2026

Hoi Onyx x,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Onyx_x
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 19, 2026

oh jouw ouders zijn lowkey assholes voor dit. Als je kinderen hebt, doe er gewoon normaal tegen kom op zeg. Ik bedoel, fym "jij doet niks voor mij dus ik doe ook niks treug" dit is echt een cirkel van niks doen tegen elkaar. Als ouder zijnde heb je wat over voor je kind, of niet soms?? Kijk, de hele tijd op je kamer zitten is waarschijnlijk stom voor hun. Wat mijn ouders zeggen is altijd zoiets van "je zit de hele tijd op je kamer, kom er eens bijzitten!" misschien hebben jouw ouders ook zo iets maar kunnen ze het niet goed verwoorden? Dan alsnog vind ik dat ze gewoon normaal kunnen doen.

Ik hoop dat alles snel beter gaat <3

Hey bedankt voor dat. Heeft me heel erg geholpen. Hoe het nu zit is dat ik ooit een tijd heb gehad van mijn 9de tot mijn 14ste waar ik nooit een deur had want ik sliep op zolder mijn ouders bespieden mij door de trapleuning heen te gluren toen en later heb ik mijn eigen kamer gekregen met een deur sinds dien wil ik daar gebruik van maak en als ik de hele tijd beneden zit zoeken ze altijd een reden om naar mij te schreeuwen dus zit ik liever boven.

Onyx_x
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 19, 2026

Hoi Onyx x,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Bedankttttt