Skip to main content

ik wil weglopen van huis. wat moet ik doen?

• June 26, 2025
  • 8 reacties
  • 140 Bekeken

Hoi ik  ben een meisje van 12 zit denk ik al een jaar met het idee om weg te lopen.

Onderin mijn bureau ligt al een tas met spullen die ik mee wil,, Vuilniszakken, shampoo, geld,, notebook,, wat oude kleren en een heel plan. Maar weglopen is niet goed toch? Wat moet ik doen?

En bovendien heb ik mijn moeder een keer beloofd nooit weg te lopen. Wat moet ik doen?

Ps ik weet zelfs al waar ik heen wil maar dat zal ik niet zeggen want dat brengt anonimiteit in gevaar.

Help me pleeeease

Groetjes ​@Ducklover27 

8 reacties

• June 26, 2025

Hoi ​@Ducklover27 

Niet weggaan is inderdaad handig. Bespaard je ouders veel zorgen. 

Waarom wil je uberhoud weg ? 

Sorry ik heb geen donut voor je 😉

Groetjes badeend 

• June 26, 2025

Hoi ​@Badeend ik wil weglopen omdat het niet leuk is thuis.

Bedankt je bent mijn FORUM BFF/ EENDENMAATJE!

Jammer dat je geen donut hebt.😉😉

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 26, 2025

Kun je niet iets doen dat het thuis wel leuk word.

Maar aan weg lopen heb je weinig .

Maar wat is er niet leuk thuis dan de sfeer of iets anders .

Ps ik denk dat ik wel weet waar je heen gaat naar een donutwinkel 

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Hé ik zou het niet doen als ik jou was en hieronder vertellen ik je waarom.

Als jij wegloopt ga je ergens naartoe ( waarnaar?) je hebt wat geld en je kan hoogstens 2 dagen wegblijven want je vader en moeder gaan de politie bellen. Omdat ze jou missen en de politie vond jou als het goed met je gaat( want ja denk jij dat je als 12 jarig meisje veilig ben op straat in je eentje? ) je wordt thuis gebracht je krijg waarschijnlijk een preek of een omhelzing, en er wordt een therapeut voor je ingeschakeld waar mee je moet praten. Daarnaast vertrouwen je ouders je niet meer en mag je nooit weg en wordt je op alles gecontroleerd. 

Iedereen heeft volgens mij weleens dit gedacht, maar jij bent meer waart dan de straat

Groetjes ik 

• June 27, 2025

Hoi ​@NN15000 , iedereen haat me thuis omdat ik anders ben. En eigenlijk was ik niet van plan naar een donutwinkel te gaan😉

Oja en ​@JeBentNietAlleen  ik heb er wel over nagedacht wat je zei. Ik ben bang dat zoiets gebeurd

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@NN15000 , iedereen haat me thuis omdat ik anders ben. En eigenlijk was ik niet van plan naar een donutwinkel te gaan😉

Oja en ​@JeBentNietAlleen  ik heb er wel over nagedacht wat je zei. Ik ben bang dat zoiets gebeurd

@Ducklover27 dus gewoon niet doen je word er niet beter van.

Geloof me maar ik heb er genoeg over meegemaakt dat het alleen maar verkeerder afliep

Maya_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • June 27, 2025

Hoi ​@Ducklover27 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Wat moeilijk dat het niet leuk is thuis en dat je het gevoel hebt dat iedereen je haat. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit vertelt!

Veel sterkte!

Maya (De Kindertelefoon) 

• June 28, 2025

Bedankt