Ik wil weg van mijn familie

  • 27 February 2024
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Mijn famile maakt het heel duidelijk hoe erg ze me haten, ze hebben geen respect voor me en denken dat ze alles van me mogen afnemen. Ik voel me elke dag depressief en voel me alleen veilig als ik weg van huis ben. Mijn moeder denkt dat ze alles is, ze checkt mijn laptop en telefoon zonder toestemming. Ook komt ze elke dag mijn kamer binnen zonder te kloppen ookal heb ik al honderden keren gevraagd of ze dat wil doen. Ze respecteerd wel mijn broer en zus, maar niet mij. Ik merk dat hun me het ergst uit huis willen want vaak zegt me moeder er niks van als ze gemeen tegen me doen, en doet ze zelf mee. Mijn vader is bijna niet deel van het gezin, maar hij wilt ook geen connectie met me. Ik voel me ongelukkig en wil uit huis want ik trek het niet veel langer zo. Het is al best lang zo bezig. Als ik zomaar wegloop ben ik bang dat ze alleen maar boos worden en niet bezorgd of iets. Ik heb een plek waar ik heen kan als ik zomaar uit huis zou moeten. 


5 reacties

Hoi lieve @sb836!

Dat klinkt heel heftig zeg. Iedereen verdient liefde en verdient een veilige plek thuis jij ook! Misschien is het voor jou een goed idee om een keer met iemand van de kindertelefoon te bellen ik denk dat die mensen je daar wel goed kunnen helpen. Als je bellen eng vindt kan je ook met ze chatten. Je kan volgens mij ook met veiligthuis bellen of chatten maar dat weet ik niet zeker. Heel veel sterkte en heel veel liefs van mij❤️

Badge

 

Hoihoi @sb836 

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Dit is zeker niet oke, zowel van je mama en ook niet van je broer en zus. Ik zou overwegen om weg te gaan naar die plaats. 
Als je het doet, zorg dat je alles goed voorbereid, zorg dat ze niet weten waar je bent anders is de kans groot dat ze je gewoon weer meenemen, laat wel een briefje achter als je weggaat dat je veilig bent en even wegbent. Dan zie je nog hoelang je wegbent. Zorg voor kleren en alles wat je nodig hebt, geef een update hoe het gaat en of je het gedaan hebt of niet.

Ik had dit zelf ook al eens bijna gedaan, mijn ouders hadden me zelf al eens uit huis gezet, maar lieten me toch weer binnen na een halfuur in vries temperatuur...

Veel succes

Groetjes van mij @DancingChicken 

Badge

Hoi @DancingChicken ,

Ik ben 16 jaar. Ik denk niet dat weglopen zoveel zin heeft. Mijn broer en zus hebben het al vaak open er over hoe ze mij uit huis willen hebben. In een pleeggezin ofzo. Mijn moeder vind ook alles wat ik doe fout, dus ik denk dat zij het ook niet al te erg gaat vinden. Ik denk dat ze vooral boos worden dat ik zo iets doe in plaats van dat ze zich zorgen gaan maken. 

De plek waar ik heen kan is bij mijn vriend, dus helaas weten ze wel dat adres. 

Ik ben een beetje bang om weg te lopen voor die redenen, ik wil niet nog meer problemen krijgen. 

 

Suzanne

Reputatie 4
Badge

Hoi @sb836 ,

 

Misschien kun je praten met de Kindertelefoon of met een vertrouwenspersoon? 

 

Liefs,anoniemmuis

Badge

Hoi @sb836 

 

Dat snap ik volledig, hoe oud zijn je broer en zus?
Vanaf ze je fysiek beginnen pijn te doen, of dat het mentaal niet meer gaat of in het ergste geval beide, zou ik aanraden om te overwegen om naar je vriend te gaan.
Het beste idee is om op te nemen wanneer ze zeggen dat ze je weg willen, dan kan je dat later altijd nog gebruiken als tegen argument als ze zegt van niet. Dat geldt voor je broer en zus en ook voor je mama. 
Kijk hoe het loopt, maar wacht niet te lang om actie te ondernemen, ik weet dat het een beangstigend idee is om weg te gaan, maar ik denk wel dat het goed zal komen :)

 

Groetjes van mij

Reageer