Vraag

ik wil weg van mijn familie

  • 4 January 2022
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Badge

Hoi Ik ben Een mens dat je niet kent en ik ben 13 jaar oud en ik wil echt weggaan uit huis mijn ouders en mijn broer van 19 doen mij elke dag pijn en mishandelen mij soms heb ik echt het gevoel dat ik dood wil gaan omdat het zo beter is voor mij en ik niet meer geslagen hoef te worden en langzaam dood te gaan van binnen, er word vaak ook tegen mij gelogen en doet mij alleen maar pijn ik doe alles voor mijn moeder want anders slaat ze mij maar uiteindelijk komt ze haar beloftes nooit na, soms vecht ik wel terug en sla ik haar ook maar dan slaat ze mij met een riem en daardoor bloede mijn arm laatst.


3 reacties

Dit is echt niet goed, zo mag je niet behandeld worden! Nooit, door niemand. Het is echt belangrijk dat je geholpen wordt. Ik snap dat je weg wilt van huis.

Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met veilig thuis. Zij kunnen je heel goed helpen via de chat of bellen. www.veiligthuis.nl

Dood gaan is niet de oplossing, sterkte!

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

wat heftig. Dit is niet normaal, ik snap dat je in zo’n onveilig thuissituatie weg wilt. Vraag alsjeblieft zsm om hulp, van een docent of je mentor of een andere volwassene, je ouders mogen je absoluut nooit zo behandelen. Als je geen volwassene in je omgeving hebt die je vertrouwd raad ik aan om met de kindertelefoon te chatten of te bellen, zij zullen je gegarandeerd verder helpen om je uit deze ontzettend nare situatie te krijgen. Wees niet bang om om hulp te vragen.

groetjes,

kwakend1tje

Hoi DeLegoFan,

 

Wat verschrikkelijk dat je ouders en broer jou mishandelen! Het is helemaal niet goed dat dit jouw overkomt en ik snap goed dat je weg wilt uit jouw thuissituatie. Goed van je dat je hier om hulp zoekt!!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. Die zijn iedere dag 24/7 bereikbaar en de medewerkers daar kunnen je helpen en ondersteuning bieden.

Je kan zoals RoodLint ook al aangeeft ook contact opnemen met Veilig Thuis. Veilig Thuis is iedere dag 24/7 bereikbaar via de telefoon en is iedere dag tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar via de chat. De medewerkers die bij Veilig Thuis werken kunnen je denk ik ook goed helpen en kunnen samen met je kijken hoe je uit deze situatie kan komen.

Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De medewerkers daar kunnen je ook hulp bieden.

 

  • Telefoonnummer 113: 0800-0113
  • Telefoonnummer Veilig Thuis: 0800-2000
  • Telefoonnummer Kindertelefoon: 0800-0432

 

Misschien kan je ook hulp zoeken in je omgeving door met iemand in je omgeving te praten over je thuissituatie. Heb je iemand in je omgeving waar je je vertrouwd bij voelt? Je kan bijvoorbeeld in gesprek gaan met de huisarts of een leerkracht. Die mensen kunnen jou ook helpen en ondersteunen om uit deze nare situatie te komen.

En als je meer kwijt wilt of meer vragen hebt ben je ook altijd op het forum welkom! Wij zijn er ook altijd voor je!

 

Sterkte <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer