Vraag

Ik wil weg

  • 28 September 2019
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 7 reacties
Ik ben een meisje van 13, bijna 14 en woon al bijna mijn hele leven niet bij mijn ouders, ik woon nu ongv. sinds november 2016 bij mijn oma en opa. Zij hebben een contract getekend dat ik tot mijn 18de bij hun blijf. Maar nu bijna 3 jaar later, ruziën mijn oma en opa iedere dag over niks. Ik ben erg depressief geworden, heb geen vrienden door het depressief, en iedereen geeft de schuld aan mij. Ik ben al bij een psygoloog geweest, maar dat helpt dus niet
Ik zou dus graag ergens anders willen wonen bij mensen die niet ruziën en me de ruimte geven om mijn huiswerk enz. te leren. Meer vraag ik niet.
Alleen wij hebben dus zo een man die regelmatig komt kijken hoe het gaat enzo, alleen daar heb ik niet een goede klik mee. Hij vergeet alles.
Weten jullie misschien raad?

1 reactie

Heyo,

Ik woon al een aantal jaar niet meer bij me ouders. Dit vanwege mijn fouten. Dus ik woon ook bij me opa en oma. Dit mocht ik toen die tijd zelf kiezen en me opa en oma waren nog fit genoeg om mij over te nemen.

Volgens mij maken veel oudere mensen ruzie met elkaar. Mijn opa en oma hebben dat ook veel. Meestal gaat het totaal nergens om. Als we aan het eten zijn, wordt me opa erg boos omdat oma haar eten graag mega fijn snijdt en door elkaar mengt. Me oma wordt daarin weer boos op opa omdat die de zout niet meteen aangeeft.

En dat is de hele dag. Meestal is het oma die begint, maar uiteindelijk als slachtoffer speelt. Ik weet ook niet waarom en zij weten het ook niet.

Je vertelt dat er regelmatig een man langskomt die kijkt hoe het gaat. Kan je met die man praten hierover. Dat je het niet fijn vindt dat je opa en oma ruziën? Je kan natuurlijk ook eerst praten met je opa en oma praten. Vertel ze over je depressie, over dat hun ruziën en jij dat niet prettig vindt. Dat je graag wilt leren, huiswerk wilt maken én dat je iets meer ruimte wilt hebben.

Denk je dat ze dat zullen begrijpen? En dat ze kunnen helpen? Je moet in ieder geval begrijpen dat niks meteen jou schuld is.

Ik zou zeggen praat met ze. Probeer het uit te leggen.

See ya!
Spookyzx

Reageer