Ik wil verhuizen naar een ander land

  • 7 May 2024
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoii allemaal,

Ik zit er een tijdje over na te denken om met mijn familie naar een ander land te gaan. Namelijk ik vind het niet meer fijn om in Nederland te wonen, er zijn echt veel mensen hier die racistisch zijn en je kan niet eens jezelf zijn zonder commentaar te krijgen van mensen. Ook op scholen wordt er veel gepest(op mijn school tenminste) en mensen hebben gewoon geen respect zelfs niet tegen volwassene. Ik weet nog niet precies welk land, alleen ik wil echt weg uit Nederland.

Er is wel een paar problemen, namelijk dan moet ik de taal ook helemaal gaan leren. En het grootse probleem is dat ik mijn ouders moet overtuigen en waarschijnlijk gaan ze toch nee zeggen.

Alleen ik wil echt niet wachten tot ik 18 word en daarna gelijk kan verhuizen.

Heeft iemand misschien tips hoe ik ze kan overhalen?

Groetjess ,Anoniem 100


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Dat is een heleboel in 1 keer! Ik heb zo geen antwoord op al je vragen maar ik heb het hier ook wel eens met mijn mam over, wat als we daar en daar hadden gewoond enzo. Maar weet wel, elk land heeft zulke issues.  Mijn mam heeft een keer overwogen om naar Noorwegen te gaan werken op een veerboot ofzo en toen kwam ze er wel via vrienden achter dat er ook daar racisme is en gedoe. Ook in heel rustige landen, behalve misschien als je een heel eind in de bossen woont. Zelfs in Finland en Zweden zijn er zulke problemen.  Maar die landen zijn wel veel rustiger denk ik,  qua woonruimte en afstanden.  Waar zou jij naartoe willen bijvoorbeeld?  Ik denk wel eens aan Nieuw Zeeland, of  Zwitserland (maar ook daar heb je extreme partijen, eig overal helaas) of wat ik vaak zie is Canada. Of een eiland. Zoals Saba, hoewel dat wel heel klein is. Maar Nederland is wel een land waar alles toch best goed geregeld is. Tuurlijk zijn er veel foute dingen, maar dat heeft elk land wel. Zelf zou ik ook héél graag ergens willen wonen waar je gewoon helemaal je zelf kunt zijn, waar ik mijn rokje mag dragen zonder gezeur, waar ik gewoon make up op kan en waar ik ook in een werkpak de sloot kan uitgraven om maar wat te zeggen. Alleen, waar ligt dat land?

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge

@Tover01 Dankjewel voor de reactie :)

Ik zit zelf na te denken om misschien ergens in Azië te wonen,namelijk volgens mij hebben ze daar veel respect. Ik ben zelf ook aziatisch dus vind ik het fijner als ik mensen zie met dezelfde afkomst als mij.

Alleen ik weet niet of mijn ouders wel echt willen verhuizen.

En ja eigenlijk gebeurt er wel van alles in elk land,alleen voor mij heb ik het gevoel dat er juist veel in Nederland veel nare dingen gebeuren en in Amerika ook wel.

Reputatie 7
Badge +13

Qwa talen zou ik een land kiezen dan die engels spreekt. Maar in Azië zou ik Japan kiezen qua respect 

Reageer