Vraag

ik wil uit huis


  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een meisje en 13 jaar. ik voel me al een tijd niet goed en kan er niet over praten met mijn ouders. een paar dagen geleden belde de school omdat ze zich zorgen maken over mijn zus. mijn ouders zijn boos geworden op mij en mijn zus omdat we nooit wat zeggen, maar wij kunnen er gewoon niet over praten. mijn ouders hebben toen gezegd dat zij zich ook niet meer goed voelde (ik schrok hier best van) en dat het onze schuld was, toen werd ik boos maar hield me in en wachtte af wat er verder zou komen. ze hebben ook gezegt dat het zij het gevoel hebben dat zij onze ouders niet meer zijn.
ik denk dat het beter voor mij en mijn ouders zou zijn als ik een tijdje ergens anders zou wonen zodat we allemaal tot rust kunnen komen. zou dit kunnen? hoe gaat dit in zijn werking? hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

3 reacties

Hey!

Het kan best zijn dat de band met je ouders gewoon niet zo goed is, of dat je gewoon niet gewend bent om je hart bij hen te luchten. Ik snap de frustratie bij je ouders best en jij misschien ook wel, maar dit komt niet alleen door jou, jouw ouders spelen hier ook een rol in.

Ik weet niet of je situatie van dergelijke ernst is dat je uit huis geplaatst wordt (ook al is het voor een tijdje). Je zou met Veilig Thuis contact op kunnen nemen, dit kan ook via de Kindertelefoon, zij kunnen, als je niet bij Veilig Thuis moet zijn misschien nog andere tips geven. Gewoon een gesprekje met iemand van de Kindertelefoon alleen al kan ook opluchten...

Je zou ook voor een tijdje bij een vriend of vriendin of familie in de buurt kunnen logeren als je het thuis echt niet meer trekt of je het niet verstandig vindt om daar te blijven. Zorg er wel voor dat je ouders hiervan op de hoogte zijn en de ouders van je vriend / vriendin of familielid weten waarom jij bij hen komt logeren.

Sterkte!

Groetjes,
Anoniempje
hey bedankt voor je reactie anoniem06
ik denk niet dat mijn situatie erg genoeg is om uit huis geplaatst te worden. ik kan niet bij familie want die wonen allemaal te ver weg en dan kan ik niet naar mijn school. bij vrienden kan ik denk ook niet te recht. van 1 vn mijn vriendinnen weet ik dat de ouders dat echt niet zien zitten en van de ander ben ik ook bang dat het niet kan vanwege haar ouders. daarbij denk ik ook dat mijn ouders het nooit goed zullen vinden
Hey!

Het enige wat ik je dan nog kan aanraden is om met de Kindertelefoon te bellen of chatten. Zij hebben hier vast en zeker ervaring mee.

As je dit niet wil, voor welke reden dan ook, zul jezelf wat onderzoek moeten doen op het internet of hopen dat er iemand op dit forum jouw topic leest en hier ervaring mee heeft.

Helaas kan ik je niet verder helpen...

Succes nog!
Groetjes,
Anoniempje

Reageer