Ik wil uit huis!

  • 16 February 2019
  • 4 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben een meisje van 15 jaar en wil al een paar maanden uit huis!
Alleen ik weet niet of dat kan! Want ik word niet mishandeld ofzo! Ook zijn mijn ouders gescheiden
Paar redenen waarom ik uit huis wil,

1: mijn moeder rookt heel veel, ik heb hier echt last van en als ik er wat van zeg word ze super boos
2: ik mag mijn vader niet, hij laat vaak merken dat hij mij ook niet mag, als ik iets niet goed doe of het staat hem niet aan zegt die wat hij denkt, ook heeft die jaren gezegd dat ik "dik" was, ik ben nooit echt dik geweest maar omdat je vader dat zegt ga je het toch geloven en ondertussen ben ik binnen paar maand nu al 10 kilo kwijt
3: mijn moeder en ik hebben heel veel ruzie, ze word snel boos en ik vind het echt niet fijn!
4: ik krijg heel veel stress, zelfmoordgedachten en ik snijd mij, door alle problemen die ik heb met mijn ouders en school
5: mijn moeder weet van mijn problemen door school en ze zegt elke x dat deze probelemen zelf ben begonnen en dat het mijn schuld is..
6: ik ben altijd degene die liegd volgens mijn moeder terwijl dat niet zo is
7: mijn moeder zegt ook vaak tegen mij dat niemamd wat goed kan doen en alles

8: ik voel me dus echt alles behalve fijn, ik zit elke dag boven en praat amper met mijn moeder..
Ik kan ook niet bij mijn vader wonen, omdat hij dat teveel rijkosten vind, door mijn sport, school, vrienden noem maar op, dit komt omdat mijn ouders allebij in een andere plaats wonen!

Ik kan echt nog wel 20 redenen opnoemen maar dat doe ik jullie niet aan,

Is het mogelijk dat je in zo'n situatie uit huis kan?

Alvast heel erg bedankt!

Xx

4 reacties

Hey,

wat vervelend dat het thuis zo gaat.

Ik wil ook al heel lang het huis uit, het was eerst meer dan nu maar alsnog. Ik heb het een tijdje terug een beetje uitgezocht en heb toen niet echt een optie gevonden (ik ben ook 15).

Jou situatie is wel een beetje anders omdat ik definitief weg wou, dus misschien kan je tijdelijk bij een vriend(in) of familielid gaan wonen. Maar er zijn zover ik weet niet zoveel opties, het hangt heel erg van je ouders af en je kan altijd nog naar de rechter gaan omdat je zelf zou mogen bepalen bij welke van je ouders je wilt wonen (maar dat vind ik zelf iets te ver gaan).

Heb je er al eens met mensen over gepraat? Dit kan bijvoorbeeld met een vriend(in), familielid, mentor, vertrouwenspersoon, natuurlijk kun je voor een gesprek ook bij de kindertelefoon terecht. Als je zelfmoord gedachtes erger worden kun je ook bij 113 terecht.


Sterkte!
Hey,

wat vervelend dat het thuis zo gaat.

Ik wil ook al heel lang het huis uit, het was eerst meer dan nu maar alsnog. Ik heb het een tijdje terug een beetje uitgezocht en heb toen niet echt een optie gevonden (ik ben ook 15).

Hey, bedankt voor je reactie!

Zelf wil ik echt al heel lang uit huis en de drang word steeds erger! Ik heb ook al heel veel op het interner gezocht maar vind ook geen optie!


Jou situatie is wel een beetje anders omdat ik definitief weg wou, dus misschien kan je tijdelijk bij een vriend(in) of familielid gaan wonen. Maar er zijn zover ik weet niet zoveel opties, het hangt heel erg van je ouders af en je kan altijd nog naar de rechter gaan omdat je zelf zou mogen bepalen bij welke van je ouders je wilt wonen (maar dat vind ik zelf iets te ver gaan).


Ik wil ook definitief weg, sorry dat ik dit niet heb gezegd! Ik heb een paar weken bij mijn tante gelogeerd maar dat kon ook niet voor altijd, toen ik terug moest was alles erger! Ik heb ook geen familielid waar ik terecht kan! En mijn vrienden wil ik dat niet aan doen!
Ik woon doordeweeks bij mijn moeder en 2 weekenden in de maand bij mijn vader!
Ik wil het liefst bij geen 1 van hun wonen, en zo ver mogelijk weg blijven!

Heb je er al eens met mensen over gepraat? Dit kan bijvoorbeeld met een vriend(in), familielid, mentor, vertrouwenspersoon, natuurlijk kun je voor een gesprek ook bij de kindertelefoon terecht. Als je zelfmoord gedachtes erger worden kun je ook bij 113 terecht.


Ja, ik heb er al met meerdere mensen over gepraat alleen het schiet niet echt op, ook heb ik vaak met de kindertelefoon gepraat en de laatste paar weken ook vaak met 113!

Het liefste wil ik gewoon uit huis!

Groetjes!
Hoi

Je wilt niet meer bij je moeder of vader wonen. Het lijkt me inderdaad niet fijn hoe je ouders tegen je doen.

Bij een familielid of vriend(in) intrekken zie je niet als een optie. Zou je het overwegen om op internaat te gaan? Ik vermoed dat de spanning tussen je ouders en jou zal verminderen, als jullie wat ruimte voor jezelf hebben. Het lijkt me echter van belang dat je op internaat of daarbuiten met iemand kan praten, zodat je niet alleen met de zelfmoord- en automutilatiegedachten hoeft om te gaan.

Goed dat je met de KinderTelefoon en 113 praat. Voelde je je bij hen geholpen?

Groetjes
Kenshin
Hoi

Je kan als je situatie thuis echt niet meer gaat. Onder bepaalde omstandig heden wel vroeg tijdig het huis uit. Dus voor je 18de. Als jou leef situatie een er negatieve invloed op je heeft. Er kan dan actie ondernomen worden dat vroeg tijdig het huis uit kan. Er woord dan gekeken of je op een andere plek terecht kan.

Als je echt uit huis wilt moet je een organisatie contacteren voor informatie. Als zij ook vinden dat je uit huis moet. Er woord eert gekeken of je niet bij een familie lid terecht kan. Misschien woord je wijzer van de site Veilig Thuis. Je school zouden je ook verder kunnen helpen.

Groetjes
Bella

Reageer