Vraag

Ik wil regels

  • 19 December 2020
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Hey ik ben James en ben 14 jaar.

Ik heb thuis bijna geen regels, ik mag helemaal zelf bepalen wanneer ik ga slapen, ik bepaal zelf of ik mijn huiswerk wel maak of leer voor een toets en ga maar zo door. Ik heb allang het gevoel dat ik gewoon regels wil zoals: 9:30 naar bed zonder telefoon, eerst huiswerk maken en laten controleren en dan pas op je telefoon, schremtijd limiet enzovoort. Dus ik ben begonnen aan een document met allemaal ideeën van opvoed websites en allemaal dingen om mijn ouders er van te overtuigen dat het beter voor mij is als ik regels heb. 
 

Dus nu vroeg ik me af of jullie denken dat dat document gaat helpen want ik praat normaal nooit met mijn ouders over zulk soort dingen, en ik denk ook dat ze helemaal niet door hebben dat ik zoooo ongedisciplineerd ben enzo. Dus laat ff weten of je denkt dat het gaat helpen en hoe jullie ouders zouden reageren als je zo,n document aan ze zou laten zien.

Ben benieuwd 😙😙 

Groetjes James..


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @james4438 ,

 

wat goed dat je daarmee bezig bent! Het klinkt alsof je al een duidelijk plan hebt bedacht. Het is erg jammer dat je nog geen reacties hebt gehad hier. Daarom wil ik je uitnodigen om een keer met De Kindertelefoon te bellen of chatten, dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur  (bellen: 0800-0432 of met ons chatten  via de website )

 

Groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Hey,

Ik denk dat het verschilt per familie en ouders hoe ze hierop zullen reageren, maar ik denk dat voor de meesten geldt dat het zeker helpt als je dit laat zien. Ik denk dat je ouders misschien niet beseffen dat je dit graag wil, omdat je het misschien ook gewoon heel goed doet zoals het gaat. Het is denk ik zeker de moeite waard om het te bespreken door dat te laten zien! En als ze het niet helemaal snappen zitten er ook niet echt nadelen aan toch? Dus doen!

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

 

groetjes

Je hebt je ouders niet nodig om je regels op te leggen, dat kan je heel goed zelf doen. Zoals schermtijd, kan je zelf instellen. 9:30 naar bed en telefoon uit, kan je zelf doen. Huiswerk controle, zorg gewoon dat je het maakt en laat het zelf aan je ouders zien. Zelf-discipline noemen we dit. 

Reageer