Vraag

Ik wil niet meer thuis wonen

  • 21 August 2021
  • 2 reacties
  • 224 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben een meisje van 14 jaar. Ik ben ptss, depressie, snij mezelf en heb wat tekens van andere mentale ziektes. Ik loop af en aan bij een psycholoog.

 

Laatst zijn mijn ouders erachter gekomen dat ik mezelf snij en mijn moeder werd heel boos. Ze ging schreeuwen, moest huilen en zij veel vervelende dingen. Ze vaker boos op me en volgens haar ben ik niet te vertrouwen. Ik moet dingen uit mezelf tegen ze zeggen maar dat is voor mij heel lastig. Vroeger hebben ze me ook wel eens geslagen, ik ben daar nu nog steeds bang voor.

Mijn ouders komen uit Suriname en zijn later hiernaartoe verhuist. Daar heb je andere gebruiken en vinden ze zo doen tegen je kind heel normaal.  Daardoor heb ik niks aan mijn familie, ze vinden dat ik me aanstel.

Ik heb er al heel vaak over gedacht om weg te lopen maar heb het nooit gedaan. Ook wil ik graag dood maar nog nooit een zelfmoord pogingen gedaan.

Ik vind het niet meer fijn om thuis te zijn. Ik heb het idee dat ze me niet wil, ik volgens hun alles fout doe en het hun niks kan schelen wat ik voel en vind. (Ik weet dat ze wel willen dat ik me fijn voel enzo maar zo voelt het nu even niet) 

 

Ik vroeg me af wat de opties zijn als je niet meer thuis wil wonen en of dat moeilijk zou zijn om te regelen? Het liefst ga ik naar een pleeggezin in de buurt tot ik 18 ben en op mezelf kan wonen. Ik wil de laatse 4 jaar niet hier blijven.

 

Groeten, Meisje van 14


2 reacties

Het lijkt mij verstandig om contact op te nemen met je psycholoog. Hij/zij kan je waarschijnlijk helpen met een oplossing zoeken voor deze situatie, waar mogelijk een uithuisplaatsing. Tevens zou je anoniem contact op kunnen nemen met de Kindertelefoon en/of Veilig Thuis. Hier de contactgegevens:

Tel.nr. Kindertelefoon: 0800-0432 (iedere dag 11:00-21:00)

Tel.nr. VeiligThuis: 0800-2000 (24/7)

Chatten met de Kindertelefoon (iedere dag 11:00-21:00)

Chatten met VeiligThuis (iedere dag 09:00-17:00)

Voor de zelfbeschadiging kan je misschien iets hebben aan dit topic:

Voor de zelfmoordgedachtes kan je contact opnemen met 113. Ook daarvan de contactgegevens:

Tel.nr. 113: 113 of 0800-0113 (24/7)

Chatten met 113 (24/7)

Veel succes en sterkte!

Reputatie 1
Badge

Wow wat heftig 

Probeer wat vaker naar een pysigoloog te gaan en als echt alles mis gaat ga naar een vriendin leg de situatie uit en ga daar logeren tot je iets nieuws vind en wist je dat je op je 16de al het huis uit mag dan mag je al op jezelf wonen

en de kindertelefoon is open

113 ook

heel veel sterkte en succes 

Reageer