Vraag

Ik wil niet meer thuis met m'n ouders wonen

  • 9 October 2023
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Haii mensen,

Ik ben Anna en ik ben 13 jaar, ik zit in de tweede en heb nu ook toetsweek.

Ik en mijn ouders hebben de laatste tijd geen goede band meer. Ik heb mijn moeder nu al 2 weken niet gesproken, en m'n vader spreek ik wel elke dag. Maar dat komt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen.

Dus er was begin september een ruzie gaande in mijn gezin, dat was want iedereen dingen voor zichzelf deed met zonder toestemming van de ander. En die ruzie bleef maar doorgaan tot ik op een moment gescheeuw hoor en dat ik het niet meer aankon. Dus ik ging daarom ook even naar buiten om naar m'n vriendje te gaan.

Nou de volgende dagen bleef hetzelfde doorgaan. Ik probeer het steeds te negeren want ik moest ook nog veel dingen doen voor school (huiswerk + leren voor toetsweek) maar elke keer als ik thuis kom sluit ik me zo snel mogelijk op in m'n kamer want ik wil zo graag niet dat ik er ook tussenin kom. Maar dat is helaas wel gebeurd.

Ieder kind heeft wel ooit is een rommelige kamer gehad, toch? Nou dat had ik toen. Maar daar vielen mijn ouders op af. Ze schopte de deur in, het voelde alsof ik ging flauwvallen en dat ik het niet meer aan kon. Maar toen ze binnen kwamen zaten ze naar me te schreeuwen over dat ik gewoon een mislukkeling ben. Misschien snap je niet hoe dat voelt, maar ik barste in tranen uit.

Maar toen moest ik al m'n plannen schappen om naar m'n ouders te luisteren. En het ging zo door, dit dat gebeurde er allemaal. Dat ik zelfs de weg kwijt ben. De aankomende dagen waren hetzelfde, ik kon me niet concentreren. 

Totdat het gister pas echt uitbrak. Het was continu schelden, schreeuwen, huilen en gezeur. Dat ik echt dacht dat m'n ouders gingen scheiden. Ik kon op dat moment niets meer.

Ik heb nu echt al een trauma, slaaptekort en hoofdpijn opgeleverd voor mezelf. Daarom wil ik nu gewoon besluiten om bij een pleeggezin te wonen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen/regelen.

Kunnen jullie mij daarbij helpen?

Xx-Anna


2 reacties

Reputatie 5
Badge +3

ik vind dit heel erg om te horen ik kan je niet helpen maar ik hoop dat alles goed komt ik zou je echt willen helpen ik weet alleen niet hoe en ja iedereen heeft wel eens een rommelige kamer :) sterkte <3

Xx-anonimia

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Anoniem.helper,

Hele nare situatie! Je kan met de KT bellen/chatten of met een vertrouwenspersoon over hebben (bijv. Je mentor). 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer