Vraag

ik wil niet meer bij mijn moeder wonen

  • 8 January 2023
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

Hallo ik ben een 15 jarig meisje en ik wordt over 3 maanden 16. Het probleem is dat mijn moeder mij mijn hele jeugd emotioneel heeft beschadigd en afgelopen kerst mij erg heeft beledigd op whatsapp. Daardoor ben ik erachter gekomen dat ik echt genoeg heb van mijn situatie an dat ik niet meer bij haar wil wonen. Mijn vader is een lieve man die me graag wil helpen maar dit is moeilijk omdat ik nog niet zoveel rechten heb als wanneer ik 16 ben. Ik wil niet terug naar mijn moeders huis zonder een gesprek over haar acties en dat wil zij niet doen omdat ze een narcist is en denkt dat zij niks heeft fout heeft gedaan. Weet iemand of er een kans is dat ik als 16 jarige kan worden gezien door de rechter of dat ik eronder uit kan komen om terug te gaan naar mijn moeder?


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Hi,

ik weet dat niet, sorry. Ik wens je wel sterkte met alles en ik hoop dat alles beter zal gaan in de toekomst.

Sony

Reputatie 3
Badge +1

Hey Jenna, sorry dat je dat moet meemaken. Ik denk te weten waar je doorheen gaat omdat ik me heel erg in jouw situatie herken. Sorry, ik weet niet hoe ik moet helpen maar wellicht helpt het om te weten dat je niet alleen bent. Stay strong💜

Reputatie 7
Badge +17

Wat een kut situatie. Hoe dat met rechten en zo zit weet ik ook niet. Maar je zou over 3 maanden dus wel naar je vader kunnen? Dat is dan al iets om naar uit te kijken. Heel veel sterkte.

Reputatie 7
Badge +15

Vertel het tegen de rechter( wat je moeder doet) of ga naar de politir, zo kan je naar de rechter, als hij dit hoort gaat hij jou waarschijnlijk echt wel helpen….

 

Mij_Niet_Gezien 

greetzzz

aah wat kut!! ik heb zoals de andere mensen die reageerden ook geen verstand van de wet en rechten etc. maar ik denk dat je zoiets wel kan googlen!! anders vragen aan iemand van de kindertelefoon zelf? of iemand van school? ik ken je situatie natuurlijk niet maar misschien kan je vader zelf hier ook bij helpen, of zelfs met je moeder praten. 

ik hoop dat je een oplossing vind die voor jou fijn werkt.

 

Misschien heb je hier iets aan? 

https://www.nji.nl/uithuisplaatsing/hoe-zit-het

 

Sorry als het niet is wat je zoekt hoor 😶 

Sjammetje xxxxx

Reageer