Skip to main content

hoi, ben sinds kort 17, en droom er al een tijd van mn eigen weg te gaan (ik zou graag terug gaan naar Roemenië want daar voelde ik me thuis), maar mn famillie en ik willen niet langer op deze boerderij blijven rond darren, en twijfelen over het noorden, rusland, of terug naar Roemenië. Hoe kan ik ze uitleggen dat ik mn eigen weg wil gaan?

hoi, kzit nu met mn moeder in portugal, waar we nog een huis hebben. Ik heb haar verteld dat ik graag mn eigen weg wil gaan, en daar had ze opzich niets op tegen (dat wil zeggen: ze zei geen nee), maar ze vond het wel n tikkie gevaarlijk. Maar plots kwam ze op een ander iedee, waar ik zelf niet aan gedacht heb: op het moment dat mn paspoort geupdate is (die was namelijk al lang overdatumt), ga ik Workawaywen, dat wil zeggen: van de een naar de andere "host" reizen.

dat vind ik een uitstekend plan dus dat wil ik ook gaan doen :)

Wat fijn dat jij en je moeder wen plan hebben gekozen die helemaal goed uitkomt! En wat een mooie dromen heb je, ik ben me een hoop jaloers dat ik het niet kan meemaken 😋 nog veel plezier met alles 💗 groetjes ikke ☺️

dankie ikke 🙂.

Mijn moeder heeft de camper nu bij een oude vriendin van ons in een dorpje 4km verderop gestalt, voor restauratie. Zij blijft nu bij die vriendin logeren, omdat van af daar de "schuur" lekker dichtbij is. Ik heb het huis nu dus voor mij alleen (ook wel prettig, maar in de avond ietwat eenzaam, dus dan zet ik lekker mn favoriete muziek groep Aira da Pedra op :)).

Gister liep ik 4km in het donker terug naar huis (kwilde n lift nemen,maar geen enkele auto die me mee nemen wilde:() en op de weg naar mn dorp, kwam ik plots een wild zwijn tegen. Niet dat ik m zach, maar ik hoorde m wel, helaas genoeg luid en duidelijk. Ik zorgde er voor geen licht meer te laten zien, en liep zo stilletjes en voorzichtig mogelijk verder; plots hoor ik het zwijn van dichterbij en ook nog es woester; dat was genoeg voor mij. Ik liep terug naar het vorige dorp (tussen het dorp waar mn moeder logeert, en het dorp met ons huis zit nog een dorp: M.)

en liep daar het cafe binnen om te kijken of iemand zo vriendelijk wilde zijn om me een lift naar mn huis te geven; des noods betaal ik n tientje. En ja; ik vond iemand die engels sprak, die mn dorp scheen te kennen en maar al te goed begreep dat ik n wild zwijn nou niet zo prettig vond. Dus die dronk in hooguit een minuut (hoewel hij zij "4 minutes") bracht me naar mn huis. Ik was die vent nogal dankbaar, en ik heb besloten dat ik de volgende keer weer gewoon ergens vijfen terug naar huis ga; dan is het tenminste nog licht.

( naam van dorp verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )

Reageer