Ik wil misschien uit huis, maar ik kan nergens naartoe

  • 15 July 2019
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van bijna 15. Ik woon samen met Mijn vader, moeder, oudere zus en een jonger zusje.
Ik heb zo vaak ruzie's met iemand van mijn gezin dat ik er heel erg veel over na denk om weg te gaan uit huis, maar ik kan nergens anders naartoe. Ik wil niet bij mijn opa en oma wonen want die wonen 2 uur rijden van ons vandaan. Het gene waar ik het meest me zit is mijn vader die ij voor alles de schuld geeft. Het maakt niet uit wat er gebeurt als ik 1 woord heb gezegd is het mijn schuld. Dit geeft mij een super kut gevoel, alsof ik een soort van pop ben voor mijn vader. Mijn moeder is wel beter dan mijn moeder maar die kan er ook wat van. Als er iets gebeurt tussen mij en mijn zusje wordt mijn moeder heel boos op mij en krijgt mijn zusje nooit straf ook al begint mijn zusje "jij bent de oudste jij bent verantwoordelijk" dat hoor ik echt te vaak. Ook sluit mijn moeder zich vaak aan bij mijn vader waardoor mijn beide ouders dan naar mij schreeuwen. Mijn oudere zus ik net zo erg als mijn vader, ze zegt ongeveer 4x per week dat ik gek ben in mijn hoofd en dat ik haar zo erg irriteer dat ze mij niet meer wilt zien. Mijn jongere zusje is het beste gezinslid, ja wij hebben vaak ruzie maar uiteindelijk snapt zij wel hoe ik mij voel, toch voel ik mij bij haar ook niet veilig.

Waar het dus op neer komt is dat ik mij dus niet veilig voel bij mij thuis. Tuurlijk zijn er heel veel dagen waar alles goed gaat maar als 30% van de dagen in 1 jaar bestaan uit ruzie, de schuld krijgen, anxiety, depressie en niet meer willen leven maken die leuke dagen niet meer uit.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen en misschien tips heeft om dit te overleven.

groetjes van mij Xx.

1 reactie

Hey,

vervelend voor je. Op jouw leeftijd is het inderdaad moeilijk om uit huis te gaan. Wellicht kun je eens met een goede vriendin praten en haar ouders of je daar een weekje mag blijven, voor een ‘cooldown’. Verder zou je het er met je Mentor over kunnen hebben. Of eens naar een psycholoog gaan. Je bent 15, eerlijk is eerlijk veel pubers zijn nu eenmaal vervelend. Je ouders raken sneller geprikkeld omdat je in de pubertijd zit en je al wat minder kan verdragen. Misschien moet je eens iets leuks met je moeder gaan doen om de band met haar te versterken, dit kun je ook doen met je ouder zus en je vader.

ik wens je nog veel succes

groetjes

Reageer