Skip to main content
Vraag

ik wil mijn vader iets aandoen

• June 15, 2025
  • 14 reacties
  • 150 Bekeken

lovegood
Forum|alt.badge.img+4

Hoi

Ummmmmm.... Zoals je las wil ik mijn vader iets aandoen.

Mijn vader heeft me emotioneel en fysiek mishandeld en ook bij mijn zusje en mama. Hij kiest altijd zijn vriendin of haar kinderen en geeft mij geen aandacht en mijn zusje negatieve aandacht. Hij doet bij anderen alsof hij om me geeft en heel nep maar als die mensen weer weg zijn wordt ik weer genegeerd. Hij belt me als ik bij mijn moeder ben om dan op me te zeuren terwijl ik al meerdere keren heb aangeven dat ik niet wil dat hij me belt. 

Het liefste wil ik naar zijn huis toe, mijn spullen die daar liggen ophalen, boos tegen hem en zijn vriendin doen, hem blokkeren en hem NOOIT MEER VAN MIJN HELE FREAKING LEVEN ZIEN (sorry ik ben echt boos wanneer ik dit typ)

Maar ik moet naar hem toe en normaal doen, me mond houden en doen alsof ik 'gewoon' gescheiden ouders heb en ik ze beide aardig vind.

Ik heb al een brief naar het familierechtkantoor gestuurd. Ik heb woensdag (nu zondag) een afspraak.

Ik moest dit kwijt en misschien heeft nog iemand tips

Groetjes Lovegood 

14 reacties

• June 15, 2025

Hoi ​@lovegood 

Je vader klinkt als een eikel🤬

Maar van wie moet je er heen? 

Succes woensdag 😉

Groetjes badeend 

• Net nieuw
  • June 16, 2025

Hoi!

ik snap dat dit heel moeilijk voor je is!

als die je echt mishandels heeft etc zou ik bij de politie een melding maken dit kan zo niet langer!

sterkte

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 16, 2025

Hoi

@Badeend het ouderschapplan en mijn moeder, ze wil (opzich begrijpelijk) pas dat ik bij haar blijf als er regels zijn.

@Em08_anoniem mijn gezin zit al bij veilig thuis en mijn mentor en de docent Frans en een vriendin en een klasgenoot weten er ook al van.

Groetjes Lovegood 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 28, 2025

Hoi ​@Badeend  en ​@Em08_anoniem 

Ik ga morgen nog een brief naar de rechter sturen want dit kan echt niet. Hieronderlijst met wat er in 1 weekend is gebeurd (E is mijn zusje en hij is mijn vader)

Vrijdag: ik weet niet meer waarom maar hij en E hadden ruzie, en ze heeft een tandenpoets probleempje maar het gaat al stukken beter en hij zei tegen haar: en jij kunt niet normaal tandenpoetsen! Toen moest E huilen  en hij zei: stop met janken! en ik reageerde: bij je vriendin is het huilen en bij haar janken, raar hoor. Waarop hij op een bitchy toon reageerde: prima huilen, is niet zo moeilijk hoor.

Zaterdag: E deed te sloom over klaarmaken om weg te gaan en hij werd boos. Ik heb niks gezien want ik stond buiten maar die dag in de supermarkt had mijn zusje beginnende blauwe plekken op haar onderarmen.

Zondag: hij doorzocht for no reason mijn tas. Hij zei dat mijn kleren 'uniek' waren, hij bedoelt dat hij ze stom vindt.

Nou Groetjes van je Lovegood met een trauma

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 29, 2025

Hey ​@lovegood 

Dit kan inderdaad echt niet. Goed idee dat je een brief naar de rechter gaat sturen.

Misschien wil je zusje met je praten over wat er zaterdag gebeurde. Ook is het denk ik slim om dit met je moeder te bespreken (of heb je dit al gedaan?)

Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt en dat je situatie verbetert lieverd❤

groetjes ​@Tr0ubl3d 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 29, 2025

Hoi ​@Tr0ubl3d 

Mijn zusje heeft hier al genoeg last van en als we erover praten wordt haar agressie alleen maar erger.

Ik heb dat van zaterdag niet tegen mijn moeder gezegd, de rest wel. Ik wil haar niet aan het huilen maken.

Groetjes Lovegood 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Heyy Heyy ik heb ook geen contact meer met mijn vader en zijn vriendin ik zie hetzelfde in wat jij voelt zo behandeld hij mij en mij m’n zusje ook. Ik heb ervoor gekozen om het contact te beëindigen en dat maakt mijn leven wel iets beter en even later komt die heus wel aan van sorry

maar hou je taai het komt echt goed 

heel veel dikker knuffels ansie 

• July 15, 2025

Hallo ​@lovegood 

Hoe is het gegaan met die brief ?

Leeft je vader nog 😉😜 

Gaat het nog een beetje met jou en je zusjes ? 

Groetjes badeend 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 16, 2025

Hoi ​@Badeend 

Nou ik ben bezig met sh maar ik heb al iemand die me helpt.

En  met mijn zusje gaat het prima, ze is wat bozer (zie topic over aanval met het mes) maar ja.

Die brief is verstuurd en mijn moeder en vader zijn nu op dit moment wanneer ik dit typ, op gesprek.

Groetjes Lovegood 

ScarletRift
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 18, 2025

Hey Lovegood! 🌸

Wat ontzettend rot wat je meemaakt… Het klinkt echt heel oneerlijk en pijnlijk hoe je vader met jou, je zusje en je moeder omgaat. Je hebt alle recht om boos te zijn, want wat je beschrijft is gewoon niet oké. Echt knap dat je dit durft te delen en dat je een brief naar het familierechtkantoor hebt gestuurd. Dat laat zien dat je heel sterk bent, ook al voelt het misschien niet zo nu.

Je gevoel is helemaal begrijpelijk. Het is niet jouw taak om te doen alsof alles normaal is als dat het helemaal niet is. Je mag je grenzen aangeven en zeggen wat je nodig hebt. Je hoeft het niet allemaal alleen te dragen, en je hoeft je niet klein te maken voor anderen. Praat er ook over met iemand die je vertrouwt, zoals een volwassene of hulpverlener, want jij verdient steun en veiligheid 💛

Ik hoop dat het gesprek woensdag goed gaat en dat ze naar je luisteren. Je staat er niet alleen voor, ook al voelt het soms wel zo.

Groetjes,
ScarletRift 💙

• July 31, 2025

Hey ​@lovegood 

Hoe is het gesprek gegaan ? 

Groetjes badeend 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

mishandeling is nooit OK en mag hij ook nooit doen. je kan hiermee naar de politie gaan of in iedergeval iemand vertellen

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 6, 2025

Hoi ​@Badeend het gesprek ging slecht maar ik krijg misschien wat ik wil

Hoi ​@Wolf we zijn al bij veilig thuis en school is ook op de hoogte

Groetjes Lovegood 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025