Skip to main content
Vraag

Ik wil make-up proberen maar ik durf het niet

• January 26, 2026
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo iedereen!

Ik heb al een heleboel topics gemaakt over mijn gender en interesse in stereotypisch vrouwelijke dingen, dus ik zal er niet te diep over ingaan. Lang verhaal kort, ik ben een jongen en ik wil graag make-up uitproberen. Ik heb al een keer nagellak opgedaan, en dat vond ik superleuk, maar nu wil ik verder gaan met meer mascara/eyeliner-achtige dingen (ik heb er echt geen verstand van😄). Maar ik weet niet echt hoe ik dat moet aanpakken.

Ik heb echt geen verstand van make-up enzo, ik heb geen idee hoe ik het moet aanbrengen, en van wat ik weet is het vaak ook duur. Daarom is zomaar alleen doen voor mijn niet echt een fijne optie, het liefst wil ik er met mijn moeder naar kijken, die heeft er verstand van en kan het mij leren. Maar hoe ga ik dat gesprek aan met mijn moeder? Niet dat ik denk dat ze het raar vind, maar toch…

“Uhm… hai mam, dus uhhhh ik vroeg me af of uhhh…” >||||< 👉🏻👈🏻

Dus: heeft iemand tips?

En daarnaast: heeft iemand nog tips qua make-up enzo?

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 26, 2026

Ik snap je helemaal. Ik heb een beetje hetzelfde. Ik wil een haarstijl uitproberen die nou "typisch" bij het geslacht hoort wat ik niet ben. En dat vind ik moeilijk om te zeggen 😶 Dus gaat niet gebeuren denk ik. Ik vind het sowieso erg stom dat er dingen zijn bedacht die dan "typisch" bij jongens of meisjes "horen". Meisjes moeten rokjes of een jurk, make up en lang haar, jongens kort haar en geen make-up. Dat is gewoon stom. Ik vind de mensen die zichzelf durven te zijn zoals ​@Tover01 heel cool😎 

Over het tegen je moeder zeggen; misschien kun je eerst kleine hints geven en kijken hoe ze reageert? Of je zegt bijv dat je nagellak leuk vond en dat je weleens meer wilt proberen. Ik vind je heel dapper als je het durft! 🙃

Liefs Yusa 😘

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Hoii

Oogpotlood is heel gemakkelijk & goedkoop; bij de kruidvat voor 1.80,- !

success <33