Ik wil het niet meer

  • 15 March 2021
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

hoi iedereen,

 

Ik ben zoals je ziet in de titel dronken geweest dit was niet slim.  (De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum)

Nu ik weet dat ik wel tegen drank kan, heb ik in mn hoofd hoe ik mezelf van het leven af kan helpen.

Ik weet ik moet dit niet doen en ergens wil ik het ook niet, want er zijn mensen die echt van me houden om zo te zeggen.

 

Ik weet t niet meer,

 

Het gaat slecht op school;  Als het zo doorgaat ga ik niet eens over

Het gaat slecht thuis;  Ruzie en discussie door mijn pubergedrag (ofterwijl het is mijn schuld)

 

Ik wil het niet meer..


4 reacties

(De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum)
 

Het lijkt mij beter om dit eerst met een ander te bespreken.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar ik neem toch aan dat je op school een mentor en/of een vertrouwenspersoon hebt.
Je hebt hier al meerdere berichten geplaatst over jouw problemen, dus lijkt het mij ook wel te doen te  zijn om aan deze mensen een berichtje te sturen.
Dit hoeft ook niet eens je mentor te zijn, maar het kan ook een docent zijn die jij echt mag of een vriend/vriendin.
Zelf merk jij al dat je overhoop ligt met jouw gedachten, dus dan is het super fijn als er iemand anders met jou mee kan denken.
Zij kunnen je dan helpen als jij het niet ziet zitten op een moment.

Het lijkt mij dus belangrijk om dit met iemand te delen.
Mensen zoals je mentor kunnen jou ook helpen met het vinden van hulpverleners, die juist getraind zijn om dit soort problemen aan te pakken.

Ik lees dat je het niet meer wilt, maar zou je zoiets willen proberen?
In het ergste geval schiet jij er niets mee op, maar dat is dan ook het ergste wat er kan gebeuren.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Mandy.xx,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je steun zoekt op het forum!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432), of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wilt delen, om samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je 24 uur per dag terecht bij 113 online (www.113.nl of 0800-0113) om over je zelfmoordgedachten te praten.

Groetjes, Marloes T (De Kindertelefoon)

Hey Mandy,

Gemiddeld één op de drie zelfmoordpogingen vindt plaats onder invloed van alcohol. Als je drinkt, drink je misschien om je nare gevoelens weg te krijgen. Als je bedwelmd bent door alcohol, kun je je inderdaad tijdelijk aangenaam verdoofd voelen. Maar daarna zorgt alcohol juist voor meer negatieve emoties dan je al had. Dan wil je nog meer drinken om dat rotgevoel te onderdrukken.  

Verder zie je door de drank moeilijker oplossingen voor je problemen. Als je al veel aan zelfmoord denkt, wordt dit door de drank nog sterker. Het lijkt dan of zelfmoord de enige oplossing is die je hebt. Bovendien word je door alcohol sneller agressief en heb je minder remmingen en minder angst. Hierdoor zet je sneller de stap om echt zelfmoord te plegen. 

Alcohol zorgt er ook voor dat je geneigd bent om naar extreme manieren te grijpen. 

Verder is er ook nog het risico verslaafd te raken aan alcohol. Dit brengt weer nieuwe problemen en risico's met zich mee. 

Dan zie je de dingen veel heftiger en zwaarder dan ze zijn. Bovendien ben je roekelozer, impulsiever, bozer en verdrietiger dan wanneer je nuchter bent;

 Gemengde gevoelens kunnen omslaan in plannen en pogingen er een eind aan te maken. Soms groeit dat geleidelijk. Maar het kan ook heel plotseling gaan. Dan is er opeens kortsluiting. Belangrijk om te weten: zo'n bui duurt meestal niet langer dan een paar uur. Als het lukt om zo lang rustig te blijven, kunnen ondoordachte daden worden voorkomen.  

Bron: https://www.113.nl/over-suicidaliteit/risicofactoren

Groetjes,
Simply Me

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende inhoud of links op het forum. 

Reputatie 6
Badge +12

Alcoholis sowieso slecht zeker niet aan verslaafd raken.

Reageer