Skip to main content

Hii dit is mijn eerste keer hier op dit forum maar ik zit dus met een probleem, het gaat de laatste tijd niet heel goed bij mij thuis en heb veel ruzie met mijn ouders waarbij gedreigd wordt dat als ik niet mijn kamer opruim of iets anders niet of wel doe dat ik dan mijn koffers mag pakken en oprotten. Maar aangezien ik wel opties heb waar ik heenkan zit ik er de laatste tijd echt over na te denken om het te doen maar dan laat ik mijn zusje achter en eigenlijk mijn hele sociale leven ook en ik weet niet hoe dat dan afloopt ik heb het echt moeilijk hiermee want ik weet niet of ik het nog veel langer trek thuis want mijn moeder is best emotioneel onbeschikbaar en mijn vader al helemaal + mijn moeder kan nog wel eens uithalen als ze heel boos wordt (ik wi geen veilig huis hulp ofzo )maar als iemand misschien advies heeft dan hoor ik het heel graag!

Hey @Boekenworm123. Ik heb een beetje hetzelfde, aleen niet zo heftig. Ik ben al een keer van huis gelopen tot mijn moeder thuis was omdat mijn stiefvader me ben de keel had opgetild omdat ik iets zei wat hem boos maakte.. maar je moet wel hulp gaan zoeken, in het begin wel vervelend omdat her en der wat gezeik krijgt dat het jouw schuld is dat …

Maar ik zou het wel echt doen want dit is denk ik wel nodig

Van mij

Dankjewel voor je reactie 🫶🏻 en ik snap dat ik hulp moet zoeken maar ik weet gewoon niet hoe ik het moet gaan vertellen want ik heb op de basischool het geprobeerd en toen hebben mijn ouders de school wijsgemaakt dat ik aan het liegen was en hebben mij naar een soort probleemkindtherapeut gebracht (die overigens niet heeft geholpen) en nu ik in men examenjaar zit is de stress verdrievoudigt en mijn klas is ook niet geweldig dn mijn mentoor is een onbegrijpelijke klootzak om het maar even zo te zeggen en ik heb gelukkig dus wat adresjes waar ik kan aankloppen maar niet voor lange tijd + ik durf er niet echt over te praten want ik ben bang om weer voor leugenaar uit gemaakt te worden 

(Sorry voor het lange bericht)

:))

Hoi Boekenworm123,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W

wat ik zou doen is: alvast van tevoren je koffer pakken, en als ze nog eens een keer zeggen dat je anders je spullen mag pakken en oprotten, dan ren je naar je kamer, pak je je koffer, en loop je weg, wel dichtbij, misschien bij een huis van je vriend, je ouders zullen nu merken dat je weg bent, als je het niet subtiel genoeg gedaan hebt, ze zullen ervan schrikken dat je echt bent weggegaan, als je niet subtiel het huis hebt verlaten en met deuren hebt gesmeten moet je langer wegblijven, ½ nachtjes, omdat ze anders denken dat je een wandeling maakt ofzo, en dan bellen ze de politie, die gaat dan naar je zoeken, en dan vinden ze je, dat]n zijn ze heel erg geschokt van je actie en vragen ze je wrm je dit hebt gedaan, dan leg je het uit, dan krijg je misschien hulp, en aandacht voor je probleem!!! ze zien dan gelijk dat het ernstig is omdat je zelfs van huis wegloopt! Dit is ook maar mijn fanatasie, ik heb ook heel vaak nagedacht over weglopen, als ik s avonds in mn bed lig of als ik bedenk dat de kinderbescherming me naar mijn moeder zouden sturen (vreselijk scenario) maar ja… ze zien dan wel dat je een probleem hebt, en dan zien niet alleen je ouders het maar ook de politie, en dan kan het zijn dat de kinderbescherming komt, net zoals bij mij, en dan gaan ze met je praten en het voor je oplossen,

een simpel stappenplan om van al je problemen af te komen!
werkt gegarandeert!
mvg @QueenMe01xx 

Hi @QueenMe01xx 

Ik heb dat inderdaad gedaan en toen het echt erg was had ik mijn koffer gepakt en toen ik naar beneden liep lachten ze mij uit

Daarom is mijn gevoel van zelfvertrouwen en het denken dat ik het kan doen echt zwaar achteruitgeholpen dus vandaar dat ik niet echt hulp durf te zoeken

Ik heb het dus al wel geprobeerd maar het liep net zo soepel af 

Maar dankjewel voor je reactie🫶🏻

Reageer