Vraag

Ik wil graag weg bij mijn ouders, maar hoe moet dat?

  • 15 March 2019
  • 7 reacties
  • 2272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen.
Ik heb de laatste paar maanden grote problemen met mijn ouders (vooral mijn moeder). Ik weet alleen niet hoe dit moet. Ik zit op dit moment in mijn examenjaar (5 Havo), en ik sta er goed voor. Mijn plan is om naar een pleeggezin te gaan, alleen ik kan niks vinden op internet over hoe ik dit moet doen.
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

7 reacties

Hoi

Ik denk dat ik en ander je misschien beter kunnen helpen als je vertelt hoe oud je bent.

Groetjes
Bella
Ik ben nu 16, bijna 17
Je wilt graag uit huis.

Om echt in een pleeggezin te gaan wonen moet je pleegzorgorganisaties contacteren.
Ik heb het ff op gezocht je mag tot je 21ste bij een pleeg gezin. Er kan aan gevraagd worden om tot je 23ste.

Maar als je meer een plekje voor je zelf wilt. Dus gewoon uit huis wilt. Hoef je niet perse in een pleeg gezin te gaan wonen. Je kan ook begeleid gaan wonen.

Als je daar in ge itereseerd in bent kan ik daar over ook wat vertellen.

Groetjes
Bella
Ga naar veilig thuis heb een goede reden en je kan zo weg zijn
Wat ik wel aanraad is om eerst voor een tijdje weg te lopen om te liken of dit echt fijn voelt zoja probeer weg vt
Misschien kan je bij iemand anders terecht van je familie of vrienden.

Je kan hulp vragen ook hulp vragen aan anderen die je vertrouwd.
Als je gaat studeren na 5havo dan kan je ook op kamers gaan, als je wilt.

Verder zijn er veel instanties die je kunnen helpen zoals bijvoorbeeld de kindertelefoon of veilig thuis.

Kan je met je ouders niet praten over de problemen die je samen hebben (ik weet niet of je dit al vaak hebt gedaan dus anders sorry voor deze vraag). Samen ben ik met mijn ouders in familie therapie gegaan. Het kan jullie helpen.

Heel veel succes, het komt goed!!
Badge
hallo allemaal

ik ben sanne en heb t niet fijn thuis en omgeving ik ben meerdere keren verkracht ik wil niemand beschuldigen en mn vader is vaak boos ik ben in 1 week tijd 5x geslagen

ik hoop dat het snel stopt

xx sanne
Sanne2006 misschien kan je hier beter zelf een forum mee starten zodat mensen je goed kunnen helpen en jouw bericht ook zien.
Xx

Reageer