Ik wil geen moslim meer zijn


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik ben 14 jaar oud en ik struggle al een tijdje met mijn geloof. Ik ben moslim, maar hoe hard ik me ook best doe om er in te geloven, het lukt gewoon niet.
Ik geloof gewoon niet waar mijn ouders in geloven en ik wil ook niet met al die regels leven. Bovendien zijn mijn ouders streng-gelovig, zo moet ik een hoofddoek dragen btw. Alleen nu komt het probleem:

-Ik kan niet zomaar tegen mijn ouders zeggen dat ik geen moslim wil zijn, dat kan gewoon niet, want dan zou ik mijn ouders verliezen. Mijn ouders zouden me verlaten en pijn doen. Ik zou dan helemaal geen famillie hebben.

-Ik kan ook niet tegen mn vriendinnen zeggen dat ik geen moslim meer wil zijn, ze zouden me gek vinden en vooraltijd uit mijn buurt blijven.

-Ik kan moeilijk contact vinden met mensen die ongeveer het zelfde meemaken, t' zit namelijk zo: Als je vertelt dat je er niet in gelooft dan ben je onveilig hier in Nederland. Zoek maar op: Ex-moslims, je zult weinig zoekresultaten vinden, omdat de meeste erg bang voor zijn om dit te vertellen.

-Ik hoop dat iemand kan antwoorden en advies kan geven, ik weet dus echt niet wat ik moet doen. Ik vind het jammer dat ik ben geboren in een islamitische gezin 😞

11 reacties

oei... in Nederland mogen je ouders je niet zomaar verlaten en als ze dat wel doen dan kan je dat tegen de politie zeggen en je ouders horen dat eigenlijk te respecteren dat je daar nou eenmaal niet in gelooft.
oei... in Nederland mogen je ouders je niet zomaar verlaten en als ze dat wel doen dan kan je dat tegen de politie zeggen en je ouders horen dat eigenlijk te respecteren dat je daar nou eenmaal niet in gelooft.


Dat klopt, je hebt volkomen gelijk.
Ik wil liever niet met de politie in contact komen, want ze gaan me toch niet echt helpen denk ik.
Mijn ouders zullen mij hoe dan ook nooit accepteren. Bovendien wil ik niet naar een pleeggezin ofso, want dan moet ik denk ik ook naar een andere school en verlies ik mijn beste vriendin. En mijn ouders zullen me dan toch nog weten te vinden.
Ik zou wachten tot je uit huis kan of gaat trouwen. Wil je wel een islamitishe man? Er zit namelijk veel verschil in islamitishe opvoeding. Ik zou thuis blijven en doen aan de dingen die je geleerd hebt en moet doen en zodra je uit huis kunt gewoon een stuk losser worden.
hee,
ik maak nu precies hetzelfde mee.
Alleen zou ik zelf liever toch wel naar een pleeg gezin willen, ik voel me niet thuis en veilig in de mijne.
Wat heb jij tot nu toe gedaan? Ik heb het wel tegen me vriendinnen gezegd (die zijn nederlands) maar tegen me moslim vriendinnen durf ik het ook echt niet te vertellen. Ook durf ik het niet te vertellen tegen me ouders ik ben gewoon te bang voor hun reactie, en ik weet bijna zeker dat ze me uit huis gaan plaatsten als ze weten dat ik geen moslim meer wil zijn.
Ik vind het wel Mooi om te hooren dat je wel Je eigen gevoel en geloof wil na gaan. En de keus is volledig aan jou. Ik snap heel goed dat dat lastig te vertellen is maar misschien wel het handigst of praat er misschien een keer met ze over maar dan niet over jezelf zovan wat vinden juilie er eigelijk van als een moslim geen moslim meer wild zijn. Dan kan je daar je verhaal weer op verder bedenken zegmaar.


Ik persoonlijk geloof in niks en ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben zelf te kiezen tuusen elk geloof en geen geloof. Ik persoonlijk heb ook gene problemen met welk geloof dan ook tot het geloof je dwingt dieren te dooden en pijn te doen maar dan nog zou dat je eigen keus zijn en dan respecteer ik dat alsnog wel.


Ik vind dat je het echt zelf moet kunne beslissen maar ik snap dat je in een lastige situatie zit😔

Be suc6❤️
Hey

Allereerst ik wil zeggen geloven is denken dat iets waar is zonder daar zeker van te zijn 😉

In Nederland is het inderdaad verboden om je kinderen te verlaten.
Ik weet dat dit makkelijk is maar je moet geloven wat je zelf wilt.
En ik hoop dat als je ouders echt van je houden dan respecteren ze dat.❤
Ik ben zelf niet gelovig dus daar kan ik je jammer genoeg niet mee helpen.
Ik wens je HEEL veel suc6

Xoxo
Happy77

Ps doe waar jij je goed bij voelt
hee,
ik maak nu precies hetzelfde mee.
Alleen zou ik zelf liever toch wel naar een pleeg gezin willen, ik voel me niet thuis en veilig in de mijne.
Wat heb jij tot nu toe gedaan? Ik heb het wel tegen me vriendinnen gezegd (die zijn nederlands) maar tegen me moslim vriendinnen durf ik het ook echt niet te vertellen. Ook durf ik het niet te vertellen tegen me ouders ik ben gewoon te bang voor hun reactie, en ik weet bijna zeker dat ze me uit huis gaan plaatsten als ze weten dat ik geen moslim meer wil zijn.

Hey,
Tot nu heb ik niet echt iets gedaan.
Ik heb het wel aan een vriendin verteld (nederlandse vriendin) die ik goed kan vertrouwen.
Dat heeft wel wat geholpen, want het is heel erg fijn om het aan iemand te kunnen vertellen die je vertrouwt, u know. Wat ik dus ga doen: Ik ga voorlopig mijn school eerst helemaal af maken en niks vertellen aan mijn ouders. Zodra ik mn diploma heb zal ik er verder over nadenken. Ik hoop dat ik mijn geloof nog terug kan krijgen.
I will see where the life takes me...
Weet jij al wat jij gaat doen?
Ik vind het wel Mooi om te hooren dat je wel Je eigen gevoel en geloof wil na gaan. En de keus is volledig aan jou. Ik snap heel goed dat dat lastig te vertellen is maar misschien wel het handigst of praat er misschien een keer met ze over maar dan niet over jezelf zovan wat vinden juilie er eigelijk van als een moslim geen moslim meer wild zijn. Dan kan je daar je verhaal weer op verder bedenken zegmaar.


Ik persoonlijk geloof in niks en ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben zelf te kiezen tuusen elk geloof en geen geloof. Ik persoonlijk heb ook gene problemen met welk geloof dan ook tot het geloof je dwingt dieren te dooden en pijn te doen maar dan nog zou dat je eigen keus zijn en dan respecteer ik dat alsnog wel.


Ik vind dat je het echt zelf moet kunne beslissen maar ik snap dat je in een lastige situatie zit😔

Be suc6❤️


Bedankt voor je reactie en steun ❤️
Ik had het laatst nog met mn moeder over dat een zanger (zayn mallik) niet meer moslim is.
Mn moeder zei toen dat hij het regelrecht de hel in gaat en het meeste gaat branden enzv.
Ik schrok daar wel van, dus de mening van mijn ouders over het bekeren naar een andere geloof weet ik.
Ik ben van plan om nu gewoon op school te focussen.
En ik hoop dat ik in de toekomst wel op een idee kom..
Ik had het laatst nog met mn moeder over dat een zanger (zayn mallik) niet meer moslim is.
Mn moeder zei toen dat hij het regelrecht de hel in gaat en het meeste gaat branden enzv.


hey dit bericht liet me best wel schrikken, vooral omdat ik zelf gelovig ben en zeker weet dat God niemand pijn wilt doen, en daarnaast kan je niet gedwongen bij een geloof blijven want dan is dat niet echt een gemeend geloof van diegene al snap je me..
Hee meid,
Ik ben zelf moslims en mn ouders zijn nietzo streng enzo
Maar ik snap je wel, hetis ook moeilijk
Maar je hebt je hele leven nog voor je. Praat met een vertrouwings persoon die kan je altijd helpen.
Ik weet niet hoe je ouders zijn maar miss kan je redelijk met hen praten over dat je je zelf wilt zijn.
Je bent 14 enzodra je18 ben kan je heen waar je wilt
Maar een geen moslim meer zijn kan niet schat. Het blijft altijd bij je maar dat betekend niet dat je der 100% aan moet geloven. Ik draag geen hoofddoek en gewoon korte kleren maar ik eet geen varkensvlees. Ik ben moslim maar op mn eigen manier. Mijn ouders accepteren dat gelukkig wel maar iedereen is anders meid, je vind joun manier
Ik zit hier nu ook al een paar jaar mee ik zou mn ouders geen pijn willen doen maar ik kan er gewoon helemaal niks van een keer vroeg mn vader aan me ‘ben jij geen moslim’ ik zei ‘nee sorry’ heel zacht en bang daarna stons hij op en begon hij te schreeuwen en te slaan hier naast heb ik ook niks met het geloof ik doe er niks mee en heb een ongelovige vriendje waar ik alles mee kan delen maar zelfs daar zijn ze het niet mee eens ze accepteren mn relatie niet en denken dat ik gek ben hiervoor ga ik naar een psycholoog waar ik niks te zoeken heb want het geen problemen ofz 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Reageer