Ik wil een kat maar mijn moeder is niet over te halen

  • 21 October 2023
  • 9 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Aaaaah, volgens mij snappen jullie het al 

mijn moeder vindt dat katten minder loyaal zijn dan honden en misschien is dat ook waar, maar ik wil echt al een kat vanaf mijn 5e verjaardag maar mijn moeder vindt ook nog dat katten meer bacteriën met zich meedragen met honden 

HELP WAT MOET IK TOCH DOEN

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hooi, ik denk dat je dit het beste met een humoristische aanpak kunt doen. Probeer veel onderzoek te doen en maak een powerpoint presentatie die de voordelen en nadelen van katten highlighten. Probeer vooral te highlighten hoe je de nadelen van de kat weg kunt halen. 

Ik denk ook dat als jouw moeder het echt niet wil, dat je er niks aan kunt doen. Uiteindelijk woon je met je familie samen in huis en moet je hen ook respecteren. 

Heel veel succes en groetjes!!

Reputatie 7
Badge +14

 

Hey! Misschien helpt dit? 

 

https://www.cosmopolitan.com/nl/lifestyle/a112907/17-redenen-waarom-katten-beter-zijn-dan-honden/

 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb wel een paar voordelen van katten, ik moest mijn moeder ook overhalen namelijk:

  1. Katten dragen niet meer bacteriën mee. Ze zijn zelfs beter in zichzelf schoonhouden, dus je hoeft ze ook niet zo vaak te wassen.
  2. Als je buitenaf woont: alleen de eerste 6 weken hoef je de kattenbak te doen, daarna doen ze het buiten. Als je kat niet naar buiten gaat: Honden moet je ook in de regen uitlaten, de kattenbak doe je gewoon binnen
  3. Katten vangen ongedierte zoals muizen.
  4. Katten zijn zeer loyaal, mijn katten wachten ons op als we terugkomen van vakantie
  5. Als je goed voor je katten zorgt, zorgen zij goed voor jou, (ps, dit is soms met "cadeautjes”- dierenlijken)
  6. Met een hond heb je vaak problemen zoals ergens plassen, of blaffen naar elke voorbijganger, dat heb je niet met katten.
  7. Katten kunnen net zo goed bewaken als honden
  8. Katten komen lief bij je liggen en voelen het aan als je knuffels nodig hebt

Ik heb er vast nog wel wat, maar dit zijn de basisdingen.

Veel succes!

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, allemaal heel super tips hier! 

Zeker die van @Sano07  met die ppt dat is een goeie! 

Ik doe er nog eentje bij: laat schattige katten filmpjes zien van YouTube, zoals deze 

 

Helpt vast 😉 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 3
Badge

Dank je aan echt iedereen!!!

Waarom heb ik deze dingen niet zelf bedacht? 

Ze zijn geniaal!!!

Ik ga meteen een presentatie maken!!

Echt zo hard bedankt iedereen!!!!

Reputatie 3
Badge

Hoi, ik heb een beetje nog wat gevraagd waarom mijn moeder katten niet fijn vindt

Nu weet ik ook nog dat zij allergisch aan bijna alle soorten dierenvacht, ook aan hondenvacht, maar ze wilt toch graag een hond maar ze vindt katten niet leuk ik snap er gewoon niks meer van

Hebben jullie een idee?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @IIEJCCSEMSLMRRE  je hebt gelijk katten zijn minder loyaal dan honden maar ze zijn zeker niet saai en ik kan het weten want ik woon al mijn hele leven tussen de katten en poezen wel kan ik je aanraden om als je nog weinig ervaring hebt met katten of zelfs geen een volwassene kat te nemen want kittens zijn best wel een projectje ik heb nu twee kittens in huis.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt groetjes Tinker.fan

Reputatie 7
Badge +4

Als je moeder allergisch is heb je nog steeds opties voor katten hoor je hebt de syberische kat, een sphynx of een Bengaalse kat volgensmij heb je er nog wel een paar maar die weet ik niet uit mijn hoofd.

Groetjes Tinker.fan

Reputatie 3
Badge

Bedankt iedereen fijn dat jullie allemaal mij zo enthousiast helpen

ma ik krijg een hondje en nog een labrador wel 😍😍😍 dus ik ben al tevreden 

maar super hard bedankt iedereen!!!!

Reageer