ik wil een cavia maar het mag niet van me ouders.

  • 15 May 2020
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

Badge

ik ben 13 jaar oud, en ik wil een cavia. Maar het mag niet van me ouders. Mijn vader vind het stink, maar als het hok elke week schoon maakt dan is het geen probleem. Mijn moeder vindt het denk niet erg, maar omdat mijn vader het niet wil, wil mijn moeder het ook niet.  Ik heb ook al een baby cavia gezien op internet, die wil ik heel graag. Weet iemand hoe ik me ouders moet overhalen???

Groetjes van mij:grinning:


1 reactie

Hey sim09

 

Je zou graag een cavia hebben, maar moet je ouders nog overtuigd krijgen. Je moeder lijkt vrijwel in te stemmen, maar je vader is nog niet overtuigd. 

 

Allereerst geef ik graag mee dat cavia’s groepsdieren zijn. Ze zijn het gelukkigst in gezelschap. Haal daarom minstens twee cavia’s in huis. Meer kan ook, maar een eenzame cavia gaat zich snel ongelukkig voelen, en zal hoogstwaarschijnlijk bij gevolg minder lang leven. 

 

Denk je eens voor de huisdieren van een vriend(in) te mogen zorgen? Op die manier kan je tonen hoe verantwoordelijk je bent. Ook zou je kunnen beginnen met vrijwilligerswerk in een asiel, zodat je vader kan zien dat je niet terugdeinst voor bijvoorbeeld het schoonmaken van hokken. 

 

Voor meer info over cavia’s zou je dit Youtubekanaal kunnen bekijken. Daar wordt er, in het Engels weliswaar, duidelijk en eenvoudig uitgelegd hoe je ervoor kan zorgen dat je cavia’s gezond en gelukkig blijven. 

 

Gr. Kenshin

Reageer