Vraag

ik wil bij mijn vader wonen

  • 3 November 2022
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

Badge

Hey,
Mijn ouders zijn sinds ik 12 maanden was uit elkaar ze wonen vrij ver weg van elkaar (150km ik reis om de week naar mijn vader). Alleen ik begin het ondragelijk te vinden om  bij mijn moeder te wonen.  Mijn stiefvader is alcoholist en mijn moeder zit in de ziekte wed. Mijn vader betaald ons 500 per maand al sind ik 2 jaar oud ben. In de tussen tijd heb ik bijna niks van het geld gezien. Ze maken het zelf op. Ik houd van mijn moeder maar met 2 volwassenen wonen in een huis dat stinkt lukt me gewoon niet meer. Ik wil graag bij mijn vader wonen, maar elke keer dat ik erover begin  voelt ze zich aangevallen. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?


1 reactie

Badge

hi,

wat een nare situatie.. ik kan mij heel goed voorstellen hoe vervelend dit is. ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik geloof dat je vanaf je 14de zelf mag bepalen of je bij je vader of bij je moeder wilt wonen. ik snap ook natuurlijk dat jouw moeder zich gekwetst kan voelen als ze hoort dat je liever bij je vader wilt wonen, maar het blijft wel jouw keus, en dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je geen contact meer hebt met jouw moeder.

wat mij een goed idee lijkt is om het misschien eerst met je vader te bespreken, of je daar zou kunnen wonen, ook omdat je dan naar een andere school zou moeten gaan etc. en ik vind het ook erg om te lezen dat jouw moeder en stiefvader een alcohol probleem hebben.. dat is natuurlijk ook geen veilige omgeving voor jou om in op te groeien. je zou daarvoor ook een melding kunnen maken bij veiligthuis.nl als het heel erg wordt. 

ik zou dus zeker met je vader het hierover hebben en als jij dat ook fijn zou vinden kun je hier ook over praten op school met een mentor of pedagogisch medewerker, misschien kunnen zij zelfs erbij zijn met het gesprek met jouw moeder.

ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik wens je heel veel sterkte:)

Reageer