Vraag

Ik wil bij mijn vader wonen

  • 13 February 2018
  • 4 reacties
  • 233 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb een probleem. Sinds de zomer van 2017 is de band van mijn moeder en ik verslechterd. De grootste reden is dat ze sinds 2013 een vriendje heeft in Marokko die ik niet mag omdat ze heel erg seksueel met elkaar zijn en als ik er wat van zeg wordt ze boos. Dus in november hoorde ik mijn moeder met haar vriendje aan de telefoon praten en ze zei in het Marokkaans dat ik moet oprotten naar mijn vader omdat ik haar depressief maak? Dat deed wel pijn toen ik het hoorde en ik heb er met vrienden over gepraat. Tijdens de vakantie was er iets gebeurd wat ik niet echt heb zien aankomen. Dus ik logeerde bij mijn broer thuis met mijn nichtje toen mijn moeder me belde en ze zei dat ze beneden was en dat ik even een tas moet komen brengen met kleren naar beneden. Dus ik ben de tas gaan zoeken maar er waren minsten 5 tassen met kleren daar dus ik belde haar en ik zei welke tas en dat ik hem niet kon vinden dus werd ze boos en kwam ze naar boven toe. Ze vond de tas met kleren maar ze sloeg me een paar keer tegen mijn gezicht aan en schold ze me uit met wat voor mongool ik ben ect. Toen ze weer thuis kwam deed ze alsof er niks aan de hand was?? In februari 2018 zijn we naar specsavers gegaan voor een test en ik had mijn verzekeringspasje nodig maar die heb ik bij mijn pa gelaten en toen ze dat hoorde werd ze helemaal gek in de specsavers. En gisteren verwaarloosde ze me helemaal met al de dingen die ze zei zoals, ‘het leven zou beter zijn als ik nooit kinderen had en ‘ik haat jou en je bent dom.
Dit toen me echt pijn! Ik wil zo graag naar mijn vader maar aan de andere kant wil ik me mijn moeder ook niet achterlaten.
( me vader weet nog helemaal van niks )
Weet iemand wat ik moet doen?

4 reacties

Ze verwaarloosd me eigenlijk elke dag en vorige week bedreigde ze me dat ik als ik mijn cijfers niet ophaal voor het eind van het jaar dat ze met huis uitzet.
Met je vader praten. Wat je moeder doet is mishandeling. Vraag aan je vader of je mag komen. En inpakken en wegwezen. Dat is het beste voor jou. Veel succes
Hoi

Wat naar dat het er thuis zo aan toe gaat. Helemaal niet fijn dat je moeder zo doet. Jij verdient een thuis waar je graag bent, en waar je je goed voelt.

Zoals @MightyAnoniem zei, kan je dit met je vader bespreken. Als bij je moeder wonen je zo ongelukkig maakt, kan het goed zijn (tijdelijk) ergens anders te gaan wonen.

Zou je eventueel een tijdje bij je broer kunnen logeren, zoals je eerder gedaan hebt? Dat geeft je wat meer tijd om uit te zoeken hoe je met de situatie om kan gaan.

Is er een vriend(in) waarmee je kan praten? Misschien kan je daar even terecht. Met iemand praten over deze situatie lijkt me sowieso fijn.

Je kan altijd bij de KinderTelefoon terecht. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en willen je heel graag helpen.

Groetjes
x
Ik wil ook bij mn vader wonen om een anderw reden maar wil het wel

Reageer