Skip to main content

Mijn ouders zijn gescheiden sinds ik drie ben. De ouders van mijn beste vriendin zijn net een half jaar gescheiden. Zelf ben ik 13. Ik heb er nog steeds heel veel last van omdat ik liever bij mijn moeder ben dan bij mijn vader. (Maar mijn beste vriendin snapt dat niet en verder kan ik het er met niemand over hebben omdat ik niet zo veel vrienden heb.)

Ik wil bij mijn moeder wonen omdat ik vaak ruzie heb met mijn vader en stiefmoeder. Sommige ouders slaan hun kinderen, mijne niet, maar ik heb er nog steeds heel veel last van.

Ik doe heel erg mijn best en niemand ziet het. Ik ben het middelste kind en ik heb het idee dat alles mijn verantwoordelijkheid is.

Ook heeft mijn vader gezegd dat hij wou dat ik weg was, omdat ik veel moeite ben. Mijn zus rookte en vapete, maar ik ben moeilijker zei hij. Ik heb het te lang in gehouden en ik moest het even kwijt.

Maar ik heb ook tips nodig over hoe ik een beter kind kan zijn. Het gesprek voeren heb ik al gedaan, maar het enige dat hij zegt, is: “je schuift nu alles weer op mij af alsof ik wat verkeerds heb gedaan.” Of: “altijd weer die smoesjes.” Ik ben nu veel vaker bij mijn vader dan moeder alleen dat ga ik veranderen.

Als iemand nog tips heeft hoe ik het moet zeggen, alsjeblieft help!❤️

Hii,

Jeetje wat ontzettend naar zeg. Kun je het hier misschien met je moeder over hebben en aangeeft dat je liever bij haar bent dan je vader? En je hoeft helemaal geen beter kind te zijn want je bent al gewoon prima.  Je zou dit ook aan kunnen geven bij iemand die je op school vertrouwd, zodat ze je kunnen helpen.  Hoop dat je hier iets mee kunt. 

Veel liefs 🤗

Reageer