Vraag

Ik weet t niet meer...

  • 8 November 2020
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

hee,

 

Morgen (  9 nov ) ben ik jarig en wordt ik 13:fire::heart:

Alleen er zit me iets dwars… Ik heb er helemaal geen zin meer in. Want er komt niemand, maar zelf zie ik t ook niet meer zitten.

Dat komt allemaal door dat  #&@%* COVID-19 als dat er niet was geweest was dit de leukste verjaardag ooit geweest maar ja COVID-19 gooit roet in t eten

 

even om discussie te vermijden ik geloof wel in COVID-19 maar op dit moment verpest t alles!

 

Maar het gaat niet alleen op COVID-19 maar ook om mezelf..

 

Ik zie t niet meer zitten, want er zijn veel ruzies thuis & op school gaat t niet zo best..

Ik weet t allemaal niet meer… wat moet ik doen?

 


6 reacties

Badge

Hoi!

ik weet zelf er niet veel van (met dat je zei dat je het allemaal niet meer zo ziet zitten)

alleen ik weet wel dat zelfmoord NOOIT EEN GOEDE OPTIE IS ❤️💕

ik weet niet of je hier aandacht maar ik wou het gwn ff zegge

 

met die verjaardag snap ik je wel ik heb zelf ook over een tijdje jarig (17 november)

En ik heb er ook geen zin in hha 

 

alleen ik heb wel een paar ideeën voor je wat te doen op je verjaardag zodat je je toch nog jarig  voelt:

-ga skateboarden/ pennyboardwn/ steppen/ (is echt heel leuk Hahah)

je kan ook een extra bakje chips nemen of geen fruit nemen haha

koop iets EXTRAS lekkers bij de kantine

ga later naar bed, maar het belangrijke praat er over met je ouders ❤️💚💙 (over de ruzies)

 

wie weet hebben hun een optie zodat de ruzies wat minder er zijn (heb je trouwens iets als adhd/ add/ autisme want dan kan ik je misschien helpen over de ruzies ❤️🧡💛💙💙💙💜💜) 

 

Als je denkt aan zelfmoord / snijden , laat dat dan ff achter dan kan ik je ECHT helpen😘

groetjesss

 

 

Badge

En voor dat het niet zo best gaat op school:

met welke vakken?

Komt dat door de ruzies?

of kan je je niet concentreren!?

of raak je afgeleide tijdens huiswerk(en leren)?

En wat zijn ongeveer je cijfers (alleen maar onvoldoendes of nie)?

je kan hier misschien met je mentor over praten ! (Over thuis enzo)

 

Of is het meer ruzies enzo?

als je niet (goed) kan leren zijn hier wat tips:

-gebruik WRTS/ Quizlet 

-gebruik flash karts 

ga na 30 minuten leren ,10 minuten naar buiten 

en maak ezels bruggetjes (als je woorden leert)

 

Groetjesss (Rosali) (bijna 13 jaar)

 

 

 

Reputatie 2
Badge +3

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Kindertelefoonislitt Haii rosali 

 

srry voor het superrrrrrrrr late antwoord! :>

 

 

Xxx

Reputatie 2
Badge +3

En nee geen adhd of iets anders

 

Wel denk ik aan weglopen en zelfmoord zie mijn topic hierover...

 

En het praten met mn ouders gaan heel moeilijk ze vinden vaak dat ik me aanstel enz en dan worden ze geiriteerd of hoe je het ook spelt:joy:

 

Xxx

 

Badge +3

heyy, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik kan begrijpen dat je gewoon een leuke verjaardag wil hebben en dat afleiding tijdens school erg irritant is.  

Je zou misschien oordoppen of een koptelefoon kunnen kopen tegen de herrie van je broertje en zusje zodat je je beter kan concentreren. En op yt zijn honderden filmpjes te vinden over tips om beter thuis te kunnen werken.

Voor je verjaardag zou je kunnen kijken naar wat WEL kan. misschien een online verjaardag ofzo. ik weet dat dat veel minder leuk is maar het is iets.  

En over covid, Ik zou het proberen los te laten. Je hebt de situatie nou eenmaal niet zelf in de hand. En probeer misschien te focussen op dingen die je wel leuk vind. Zoals appen met vrienden, of hobby's. Als je geen hobby hebt of die nu niet kan vanwege corona zou ik zeggen: begin een nieuwe! Denk aan tekenen lezen, muziek maken etc.

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt:slight_smile:

 

Badge

Dat is wel vervelend dat je denkt aan zelfmoord en weglopen 

 

over zelfmoord (en snijden) heb ik wel (persoonlijke tips):

Als je daar aan denkt moet je proberen over iets anders te denken:

-ik hou van skateboarden dus ik ga dan in min hoofd een skateboard ontwerpen 

    -je kan je kamer opnieuw gaan inrichten (in je hoofd dan)

hier is nog een link voor opties die je kan doen in plaats van zelfmoord BEKIJK DIT AUBBBBB 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

(Ik kon de link helaasss niet kopiëren en plakken maaarrrr als je op zoekt: 355 alternatieven voor zelf beschadiging en dan klikt op de site van: zelfbeschadeging.nl kom je wel ver denk ik)

 


En over weglopen, dat kan je natuurlijk gwn doen, zolang je maar in een veilige buurt bent/ je kan dan naar een vriendin/ vriend gaan

maar ja als ik jouw was zal ik wel gwn voor 18.00 thuis zijn want anders word het al donker en kunnen de ‘griezels’ opstraat rare dingen doen

in bijvoorbeeld Groningen ofz gebeurt dat (denk ik) minder snel maar in bijv Amsterdam/ Rotterdam/ Den Haag, zal ik als ik jouw as echt om iets van 16.00 weer thuis zijn HAHHHAH

 

als je ECHT het leven niet meer ziet zitten, DOE DAN GEEN ZELFMOORD, MAAR GA NAAR DE SITE VAN: 133 DAAR KAN JE CHATTEN (ANONIEM) EN DAAR KAN JE BELLEN VIA HET NUMMER: 0800-0113

 

als je nog met iets zit, pls laat dat dan achter PLSS! 

xxxxx gwn_rosali 

❤️

Reageer