Vraag

Ik weet niet meer wat ik moet doen?

  • 30 May 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Hoi hoi, ik ben … (anoniem)  en ik ben 14 jaar.

De laatste tijd heb ik veel problemen met mijn moeder en ik heb gewoon geen idee meer wat ik moet doen. Sinds kort heeft zij een nieuwe vriend die ik gewoon echt niet mag. Bij andere relaties ging het ook allemaal niet goed en ik heb meerdere trauma’s door mijn vader. En ik heb eigenlijk ook geen behoefte om hier te zijn, ik wil liever tijdelijk ergens anders zijn waar ik me beter voel. Mijn ouders zijn gescheiden sinds ik ongeveer 7/8 jaar oud was en ik heb geen contact meer met mijn vader, waar ik anders eventueel heen zou kunnen gaan. Naar andere familieleden is ook geen optie omdat ik me bij hun niet veilig/ op m’n gemak voel. Ik ben vorig jaar ook zwaar depressief geweest en heb mezelf gesneden. Ik ben nu bijna een jaar ‘clean’ alleen heb ik weer echt de neigingen om het te doen wat ik liever niet wil doen, maar ik wil echt niet weer terug naar een instelling. Zoals je kan lezen zit ik dus echt met m’n handen in het haar en ik weet simpel weg gewoon echt niet wat ik nu het beste kan doen. Mijn moeder heeft vaker gedreigd om me uit huis te laten halen wat ik opzich geen probleem vind, alleen heb ik mogelijk borderline en ik hecht me heel moeilijk aan andere mensen en durf/kan mezelf ook niet openstellen. 

Ik hoop dat jullie misschien tips hebben of iets weten wat ik hier aan kan doen? 

Kusjes xx


2 reacties

Badge +1

Waarom wil ze jou uit huis laten halen dan? Mijn beste tip is toch wel praten. Praat eerst met je ouders en leg je gevoelens uit. Vertel hoe je denkt over je stiefvader, misschien zijn die gedachten namelijk wel onterecht en moet je je proberen meer open te stellen (wat verklaard zou kunnen worden door je borderline). Als dit niet werkt zou ik er met vrienden of een huisarts/psycholoog over praten.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @lijnxo ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon)

Reageer