Hoi, een half jaar geleden zijn m’n ouders erachter gekomen dat ik lesbisch ben. Ze waren erg boos op mij en zeiden dat ik vies en ziek ben en dat ik moet genezen. Ze zijn strenggelovig en volgen de Bijbel, ik heb mezelf nooit zo gezien als zij. Ze zijn ervan overtuigd dat ik express heb gekozen om lesbisch te zijn, omdat ik volgens hun ondankbaar ben in het leven, maar ik ben ze juist voor alles dankbaar. Als klein kind wist ik het altijd al dat ik meisjes leuk vond, maar dat heb ik ze nooit kunnen zeggen, omdat ik altijd hoorde van hun dat het een zonde is en niet kan. M’n ouders hebben m’n telefoon afgepakt, omdat ik ze m’n galerij en gesprekken niet liet zien. Ik vind dat ik recht heb op privacy en dat ik niet alles hoef te tonen aan hun. Ook hebben ze heel m’n kamer doorzocht en persoonlijke dingen gelezen van mij die niet voor hun ogen bestemd waren. Nu zijn we een half jaar verder en er is nog steeds niks veranderd, ik heb m’n telefoon nog steeds niet en ze doen super kut tegen mij. Ik kleed me mannelijk, omdat ik het fijn vind en zij vinden het maar lelijk en idioot. M’n vader wil dat ik mezelf vrouwelijk kleed, omdat dat goed is. Heel de tijd schelden ze tegen me en dan vooral m’n pa door te zeggen dat ik een dom, raar, vies en een ziek persoon ben. Hij zegt het zelfs waar familie bij is. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ik word er ziek van en ben het helemaal zat en wil gewoon niet meer verder, maar dat durf ik ze niet te zeggen, omdat ze dan gaan zeggen dat ik me aanstel en dat het erger is voor hun dat ze weten dat hun dochter lesbisch is en dat ze zich schamen voor mij.
Hebben jullie misschien tips hoe ik ermee om kan gaan?
greets
Hey gabi_020_69
Wat naar dat je ouders zo doen. Echt niet ok van ze. Natuurlijk is het prima om lesbisch te zijn, en hoor jij je te kunnen kleden zoals je dat graag doet.
Kan je hier met vrienden of familie over praten? Is heel de familie zo gelovig? Het lijkt me namelijk fijn om bij iemand terecht te kunnen die je respecteert voor wie je bent. Dat kan eventueel ook online; Jong&Out is daar een prima plek voor.
Gr. Kenshin
Hoi
Ik heb er weleens met een nicht over gesproken en zij accepteert mij totaal, maar ze woont niet in Nederland en ze kan me moeilijk helpen. En ja, bijna iedereen is heel erg strenggelovig in m’n familie. Ik ben gewoon heel erg bang voor m’n ouders en ik durf geen hulp te zoeken. Het liefst zou ik uit huis gaan, maar ja ik weet niet of ik ze dat aankan doen.
Fijn dat je hier met je nicht over kan spreken. Verder jammer dat je overige familie streng gelovig is, en daarbij vermoedelijk homofoob.
‘Het liefst zou ik uit huis gaan, maar ja ik weet niet of ik ze dat aankan doen.’
Nou ja, wat zij jou aandoen is anders ook niet niks. Zou je soms bij een vriend(in) kunnen logeren, voor moest het thuis niet meer te dragen zijn? Op die manier heb je een back-up plekje waar je veilig terecht kan.
Gr. Kenshin
Klopt, ze zijn ook niet goed tegenover mij, maar ik denk dat als ik weg zou gaan dat dat veel problemen en gezeik zou opleveren. Ik mag nooit bij vrienden logeren, want volgens hun bestaan vrienden niet.
greets
Volgens hen bestaan vrienden niet? Nou zeg, wat een naar idee vind ik dat. Mag je wel gewoon overdag even naar een vriend(in) toe? Dat je dan alvast even op de dag een vriendelijk gezicht ziet, dat je accepteert voor wie je bent?
Gr. Kenshin
Nope, ze zeggen dat ze niet bestaan en ik mag niet met m’n eigen groep vrienden omgaan. Overdag mag ik ze ook niet zien.
Da’s jammer Denk je Jong&Out dan eens te willen proberen? Daarop kan je namelijk met leeftijdsgenoten chatten over geaardheid en dergelijke. De kans zit erin dat je iemand ontmoet die het thuis ook niet zo gemakkelijk heeft.
Gr. Kenshin
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.