Vraag

ik voel ne niet thuis en mijn ouders zitten in een scheiding

  • 7 October 2020
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Hoi, ik heb echt geen thuis en voel me ook niet thuis. Ik heb wel een huis en woon met mijn vader en zusje. Ik heb nu 4 rechtszaken gehad. Ik heb over een maand nog een. Ik voel me zoo gestresst en ik huil elke avond en ik heb een vriendin en ik ben bang dat zij mij verlaat omdat ik it heb:( mijn moeder is vreemd gegaan en dat heeft mij echt heel veel pijn gedaan. Mijn vader zit in de diepe shit want hij heeft een drukke baan en 2 kinderen. Mij en mijn zusje. Ik heb meerdere keren gezegd dat ik een psycholoog wil maar mijn vader heeft t te druk en ik wil hem niet laten zien datt ik zo kut mij voel want ik heb het idee dat hij net zoals mij zit en dat we beide eigenlijk het niet meer zien zitten. Wat moet ik doen😭😭


2 reacties

Hey Anoniem.35,

Wat een nare situatie! Echt heftig dat je al 4 rechtszaken gehad hebt en dan nog eentje moet over een maand. Ik kan me voorstellen dat je gestresst bent en je wat down voelt.

Ik denk alleen dat je er wel met je vader over moet praten. Ik snap dat je dat niet wilt, omdat je bang bent dat je hem belast met jouw problemen en dat je bang bent dat je zeurt ofzo? Maar ik denk dat jouw vader er meer aan heeft als je eerlijk tegen hem bent. Dan kun je samen bespreken hoe je je voelt en hoe hij zich voelt en wat jullie er aan kunnen doen. Je kan gewoon eerlijk zeggen dat je graag naar een psycholoog wil omdat dat jou gaat helpen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je vader het druk heeft en dat dat lastig is. Maar als je vraagt of je hem even 1 op 1 kan spreken, heeft hij vast wel even tijd. En dan kan je het allemaal even rustig uitleggen en samen kijken wat je kan doen.

En als je bang bent dat je vriendin je verlaat, omdat het wat minder met je gaat. Echte vrienden zijn er voor elkaar, of het goed gaat of niet. Als zij je verlaat is ze geen echte vriendin en dan is ze het niet waard. Dat is misschien moeilijk, maar dit is mijn mening en ik denk wel dat het zo werkt. Dat is iets wat je helaas vaak ziet.. dat mensen als je het moeilijk hebt toch geen echte vrienden blijken te zijn.

Maar aan de andere kant wil ik ook zeggen dat het ook kan dat zij niet zo goed weet hoe ze ermee om moet gaan en dat ze daarom misschien zo doet. Dan is het denk ik belangrijk dat je erover blijft praten en het goed proberen uit te leggen en dan aangeven wat jij fijn vind of wat jij nodig hebt of misschien dat je steun van haar wil. Dan begrijpt ze je misschien beter en hoef je ook niet bang te zijn dat ze je verlaat..

Succes met alles!

Xx Simply Me

Badge

Heyy wat naar! Als het kon zou ik je hier in huis willen ontvangen ofzo😉 mr dat kan helaas niet. Ik denk dat het belangrijk is dat je naar iemand gaat wie je kan vertrouwen (zoals een vriendin) en tegen haar/hem alles vertellen! Miss kan zij/hij jou erbij helpen en probeer de thuissituatie te ontwijken. Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar het heeft mij heel veel geholpen!!

Groetjes van mij

 

Reageer