ik voel mij alleen thuis

  • 16 July 2021
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo,

thuis zit ik niet goed op mijn plek ik voel me alleen, zijn er nog andere mensen die zo zitten, mijn moeder zit altijd aan de alchol en mijn vader roept naar me alsof ik niks waard ben, mijn ouders zijn bovendien uit elkaar en ik voel me bij bijde niet oke. iemand die me hier in begrijpt en nog extra tips heeft voor me?


1 reactie

Heyy

 

Wat vervelend dat je je alleen en niet op je plek voelt in je thuissituatie!

 

Ik weet niet of dit aan de orde, maar ik wil je toch vertellen dat als je je onveilig voelt thuis dat je dan altijd contact op kan nemen met veiligthuis. Ook kan je als je anoniem je verhaal / gedachtes kwijt wilt iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Misschien kunnen de mensen daar nog wat voor je betekenen!

 

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

 

Is het zo dat je het liefst niet meer bij je ouders wilt wonen omdat je je er niet fijn voelt? Als dat zo is kan je denk ik het best met iemand in je omgeving gaan praten die jij vertrouwd en waar je je wel fijn voelt. Dit kan een ander familielid zijn zoals je opa, oma of tante, maar je kan ook praten met je mentor, de huisarts of een vertrouwenspersoon. Ook als je wel thuis wilt blijven is het misschien een goed idee om je gevoelens met iemand in je omgeving te bespreken. Praten is misschien een grote stap, maar ik denk dat het je wel echt kan helpen om je ei bij iemand kwijt te kunnen. Als je niet durft / wilt praten over je gevoelens zou je ook een brief kunnen schrijven en die aan iemand geven. Dat gaat misschien makkelijker voor je en op een brief kan je alles neerzetten wat je wilt!

 

Verder helpt het misschien om afleiding te zoeken tegen je gevoelens. Heb je een hobby die jij leuk vind om uit te oefenen? Als het even wat minder leuk is thuis of als je er even doorheen zit kan je daar misschien mee bezig gaan! Wat je kan doen is bijvoorbeeld een stuk wandelen en je hoofd legen, muziek luisteren, een boek lezen of een tekening maken. Iets wat je leuk vind om te doen in ieder geval zodat je minder bezig bent met de realiteit!

 

En dat je vader dingen naar jou roept en je laat voelen alsof je niks waard ben is natuurlijk allemaal niet waar.. Jij bent heel veel waard! Er is namelijk niemand zoals jij en jij bent het waard om hier te zijn:blush:

 

Groetjes van mij!

Reageer