Vraag

ik voel mij alleen

  • 26 December 2020
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben 14. Mijn vader woont niet meer thuis en daar ben ik blij mee, niet gescheiden. Ik droom elke nacht over de dingen die hij gezegt heeft tegen mij. Ik ben elke dag op mijn hoede dat ik hem niet tegenkom. Wat moet ik doen? Ik ben heel bang voor hem


2 reacties

Hey Rosalien,

Wat rot voor je dat je je zo alleen voelt en elke dag bang bent om je vader tegen te komen.

Je ouders zijn niet gescheiden, je vader woont niet meer thuis en jij bent bang voor hem.
Is er misschien iets gebeurd waardoor jij deze angst ontwikkeld heb?

Ik zou je aanraden om er met iemand over te praten, dat je je alleen voelt en bang bent voor je vader, ook nu hij niet meer thuis woont. Het is niet fijn om je zo elke dag te voelen en het gaat je helpen als je er wat aan doet.

Praat met iemand die je vertrouwt, je moeder een ander gezins- of familielid. Een juf/meester, mentor, docent, vertrouwenspersoon, vriendin..

Er zijn mensen die je willen helpen en naar je willen luisteren, je verhaal kwijt kunnen en erover praten lucht op! Je staat er niet alleen voor!
Succes en sterkte.

Groetjes,
Simply Me

Hey Rosalien

Het lijkt erop dat je echt een trauma aan de ervaringen met je vader hebt overgehouden. Het klinkt ook alsof je echt iets vreselijks hebt meegemaakt en dat spijt me voor je. 

Dingen zoals dit hebben tijd nodig om erover heen te komen, om er mee om te gaan en hopelijk er vanaf te komen. Het is ook heel handig om het hier met iemand over te hebben. Proffesionele hulp. Maar ook met je moeder. 

Verder weet ik niet hoeveel je aan dit laatste hebt maar ik zeg het toch: hij is weg. Je hoeft nooit meer naar hem toe, en hij kan je geen kwaad meer doen. Dat je met hem bezig bent vanuit angst is misschien wel precies wat hij wilde, probeer te leven om het tegendeel te bewijzen van alles wat hij tegen je zei. Je bent sterk, je kan dit 

Reageer