Vraag

Ik voel me thuis niet veilig

  • 11 May 2019
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben `Noor ik ben 15 jaar

thuis gaat het niet meer goed en wil uit huis geplaatst worden

Ik voel me thuis niet veilig door mijn broer hij is 24/7 stoned maar bedreigt mij ook met messen en slaat me steeds heel hard. altijd wil hij vechten en gaat te ver waardoor ik echt heel veel pijn heb. Maar hij steelt ook mijn geld en verder drank geld van mijn moeder enzo.

En mijn moeder denkt dat mijn broer enige probleem is maar zij is ook erg. ze zegt als ze boos is dit soort dingen: had ik maar nooit kinderen genomen. jullie zijn een stelletje verwende kut kinderen. jullie brengen alleen maar stress jullie doen niks voor mij als ik geen kinderen had was mijn leven veel leuker. En dit is nog maar beetje van wat ze allemaal zegt.

Mijn moeder en broer maken ook heel veel ruzie waar ik naast sta 1x om 3 uur in de nacht hebben ze elkaar in elkaar geslagen.

En ik heb geen vader hij is een verslaafde klootzak ( sorry voor taalgebruik )

5 reacties

Hey,
Als eerst wil ik zeggen dat dit echt een heftige situatie is.
Als ik jou was zou ik er met iemand over praten, want dat helpt echt. Het liefst een volwassene, die invloed kan hebben. Misschien je mentor? En anders je beste vriend/vriendin. Praten helpt echt, en alleen kan je vrij weinig doen. Als je met je mentor gaat praten, kan die er waarschijnlijk wel wat aan doen. Hij/zij kan er misschien voor zorgen dat je speciale hulp krijgt, of dat je tijdelijk een ander onderdak krijgt.
Deze situatie is heel heftig, en als het zo doorgaat gaat je conditie er ook onder lijden (als die dat niet al doet).
Hopelijk heb je er wat aan.
Xx
Het ding is ik vind het heel moeilijk om te praten of=ver mijn gevoelens en iemand vertrouwen al helemaal. Mijn vader heeft dingen gedaan in het verleden waardoor ik niemand kan vertrouwen. En liefst wil ik school niet betrekken in mijn persoonlijke leven. Maar ik denk dat ik het maar wel ga doen.

Dankjewel voor je reactie!
Hoi Noor,

Holy shit, wat heftig.
Zoals je zelf schrijft, vindt je het moeilijk om hierover te praten.
Toch is dit het beste wat je kunt doen.

Ga naar iemand die je vertrouwd, al is het je beste vriendin of je mentor.
Of ga naar je oma en/of opa en vertel wat er allemaal gaande is.
Maar stil blijven en niks doen is niet de oplossing, lieve schat.

Ik hoop het allerbeste voor je !!
Heel veel succes !
Xoxo
jemig wat een nare situatie! Misschien kan je er met de kindertelefoon (niet het forum) over hebben. Is er niet iemand die je hebt als vertrouwenspersoon? Bijvoorbeeld familie of vrienden. Misschien kan je het dan aan hun uitleggen en kunnen hun actie ondernemen.
heb niet iemand in mijn familie om erover te praten, maar wel echt bedankt dat bellen kan misschien wel helpen ja thx!

Reageer