Vraag

Ik voel me ongemakkelijk bij mijn ouders

  • 7 March 2023
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Badge

De laatste tijd voel ik me steeds vaker ongemakkelijk bij mijn ouders. Onder het eten wordt er weinig gesproken, waardoor ik het gevoel krijg dat ze niet in me geïnteresseerd zijn. Maar moet ik dan het gesprek beginnen? Maar als ik dat doe, is het met een paar zinnen alweer afgelopen. Het is niet gezellig!!

Soms denk ik serieus dat het misschien beter is dat ik een paar weken in een ander gezin ga wonen. Een gezin, waarin het gezellig is en er oprecht gevraagd wordt naar het hoe met iemand gaat.

Het is toch niet normaal dat ik me ongemakkelijk voel bij mijn eigen ouders. Zij horen toch het beste met je voor te hebben?


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey ik snap dat je je ongemakkelijk voelt als het doodstil is aan tafel en niemand praat ( heb ik ook vaak ) maar misschien kun je vragen stellen waar ze niet alleen  ja of nee moeten zeggen of iets vaags. Ik bedoel daarmee dat je misschien iets kunt vragen hoe het op het werk was en naar details vragen. Of je kunt er is met je ouders ( tijdens het eten ) over praten waarom ze eigenlijk niks zeggen aan tafel en dat jij je daar ongemakkelijk bij voelt ik hoop dat het helpt.

Cya jax

@Laura261 hey

net zoals Jax zei, kun je proberen een gesprek met ze te beginnen! voor de rest heb ik niet echt tips, sorry! maar ik hoop dat het snel beter gaat en dat je je fijner voelt <3

 

veel succes

liefs emma

Reputatie 6
Badge +3

hey, 

het idee dat je even ergens anders gaat wonen gaat niet helpen. Ik zit in een soortgelijke  situatie en vond het ook een goed idee een tijdje weg te gaan. Heb ik ook gedaan. ik heb 3 weken in Duitsland gewoond. Toen ik terugkwam was die situatie nog steeds hetzelfde. ik heb de situatie accepteert (mijn ouders vinden dat ze alles goed doen en in een gesprek hierover werd ik ‘ondankbaar’ genoemd), maar ik zou gewoon een gesprek hierover beginnen en anders hetzelfde doen. 

Reageer