Skip to main content

Ik voel me niet veilig thuis, ouders slaan me soms, zeggen dat ik huil als een kind van 2, ongesteld is rot, ongesteld is het probleem

• December 29, 2025
  • 10 reacties
  • 111 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hallo, ik ben 13 jaar.
Thuis voel ik me niet veilig. Mijn moeder slaat me soms, haalt mijn spullen weg en maakt nare opmerkingen over mijn gevoelens.
Ik ben ongesteld en heb last van stemmingswisselingen, maar mijn ouders begrijpen dat niet en maken het erger.
Ik ben bang voor wat er gebeurt als ik het zeg of hulp vraag.
Ik wil graag advies en hulp over wat ik nu kan doen. Help alsjeblieft, please,please,please,please,please. Ik ben ten einde raad, want zoals jullie misschien al in mij eerdere topic lazen heb ik erg moeite met mij ongesteld, en mij ouders doen er niks aan, Het is echt uit de hand gelopen.Jullie moeten echt antwoorden op dit, echt, de kindertelefoon moet antwoorden op dit.

10 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 29, 2025

Hey dat is niet ok en heel heftig! Ik zou meteen bellen met de kindertelefoon. Of  https://www.veiligthuis.nl/nl  

Ik weet helaas verder niet goed  advies, of een goede reactie. Je krijgt een virtuele knuffel iig 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 29, 2025

Dankjewel voor je tip ​@Yusa. Ik zal het doen.

• Net nieuw
  • December 30, 2025

Echt heftig voor jou ik hoopndat het goed komt veel het aan een vertrouwenspersoon persoon 9p school het is moeilijk maar probeer het maar het lukt op!

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 4, 2026

Hoi ​@Yusa , ​@Good_vibe123 , Het gaat echt niet om het te vertellen tegen iemand, want dan gaan ze me ouders het vertellen, en dan krijg ik weer problemen, en nog als ik het niet op school verrtel, dan komen me ouders er toch achter, op een dag, en dan gaat het weer uit de hand lopen, en dan word dit heftiger misschien, want me moeder had gezegd doe deze maandverband aan, want het is niet helemaal vol, toen zei ik tegen me moeder: Maar de vleugels van de maandverband plakken niet meer, toen zei me moeder:Doe het aan, je moet leren dat alles wat je doet conseqenties zijn, dus ik deed het aan en toen zei me moeder: Deze 4 maandverbanden doe je aan tijdens je 4 dagen dat je menstrueert, en toen had ze me bak met maandverband, en menstruatie ondergoed weggehaald uit me kast, en ze had die dag ook me zeep om de douchen wegegehaald uit de badkamer, me gezichts reiniger, heeft ze uit de badkamer gehaald, me gezichts creme, heeft ze weggehaald, me tandpasta, weggehaald, me creme om me lichaam in te smeren heeft me moeder weggehaald, uit de badkamer, en die kreeg ik op 29 December 2025, allemaal terug, en op 27 december 2025, moest ik vroeg naar bed dus na het avondeten vroeg ik aan me moeder of ik me tandpasta mocht, en me moeder zei: Nee, je moet weten dat alles wat je doet conseqenties zijn, zoals nu, dus ik ging naar bed, en ik barste in huilen uit, en nu is het 4 januari 2026, en nu weet ik dat deze maand weer uit de hand gaat lopen, zoals in December 2025, Dus nu ben ik weer bang dat als ik deze maand weer ongesteld word dat het  weer uit de hand gaat lopen, en misschien nog erger dan vorige maand, dus jullie moetenme echt helpen, en me ouders hebben allebei familie link, op hun telefoon, en daarmee kunne ze zien waar ik ben, wat ik op me telefoon doe, wat ik op me telefoon download, ze kunnen zelfs websites blokkeren, en apps blokkeren, dus ik ben teneinde raad, jullie moeten me helpen, Alsjeblieft de kindertelefoon moet me helpen. Alsjeblieft,please.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 4, 2026

Hi ​@miarabel457 ,

Ik had ook al in je andere topic gereageerd maar had dit gemist, sorry..🙈 Wat erg… deze manier van straffen gaat echt veel te ver en ik snap sowieso niet waar het op slaat, gebruikt maandverband moet je niet eens hergebruiken ook al is het nog niet vol..😬 Vind het nogal vreemd van hun🙄

Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar je mentor was een man toch dus dat je daarom dat over de ongesteldheid niet verteld? Mss kun je wel tegen hem zeggen hoe dit thuis gaat maar dan het ongesteldheid deel niet zeggen?..

Liefs❤

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 4, 2026

Hoi,

Niet bot bedoeld ofz maar misschien moet je oprecht veiligthuis.nl inschakelen want elk kind hoort respect te krijgen.

Laat ons weten hoe het gaat.

Groetjes,

ghast

Ik ben annoniem
Forum|alt.badge.img

Oef ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen maar ik wens je in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeel veeeeel sterkte en als je een goede vriend/vriendin hebt die je vertrouwd zou ik haar alles vertellen misschien heeft zij raad helpt mij ook altijd nogmaals sterkte

Liefs :)

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 5, 2026

Dankjewel ​@justGhast , ​@Cantaloupe , voor jullie reacties ik zal ze zeker doen, en ik laat weten hoe het gaat.

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • January 5, 2026

Hoi ​@miarabel457 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een echt lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. je krijgt gelukkig al lieve en steunende reacties van andere gebruikers.
Ook kun je met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Wij kunnen bijvoorbeeld samen met jou Velig Thuis bellen. Dan kun je horen hoe zij misschien jou en jullie gezin kunnen helpen. Dat is gratis en anoniem.

Gewoon je verhaal kwijt kan natuurlijk ook. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mariska, De Kindertelefoon 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 6, 2026

Hallo ​@Mariska H dat doe ik bijna elke dag of elke dag, alleen je menstruatie is niet voor altijd alleen elke maand, maar bedankt