Vraag

Ik voel me niet thuis in mijn eigen huis

  • 20 January 2019
  • 4 reacties
  • 391 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Mijn naam is Alex en ik word bijna 17. Het liefst zou ik nu al uit huis gaan maar dat kan niet helaas. Mijn ouders zijn nog bij elkaar en ik heb ook een broer. Ik voel me vaak buitengesloten en ik word nooit ergens mee naar toe gevraagd en eet vaak boven terwijl de rest beneden zit. Is dit een puber ding ofzo dat ouders denken van ik heb geen zin in een puber ofzo want ik weet gewoon niet wat ik fout doe mijn ouders zijn gewoon altijd boos op me. Dus ben ik de enige die dit heeft??

4 reacties

hoi

Dus ben ik de enige die dit heeft??

je bent zeker niet de enigste...

Mijn naam is Alex en ik word bijna 17. Het liefst zou ik nu al uit huis gaan maar dat kan niet helaas.

je zou met iemand van school kunnen bespreken of er een mogelijk heid zou zijn dat je toch uit huis kan. ik ga er binnenkort met school er over hebben omdat ik me ook niet thuis voel. ik denk dat jouw mentor of leerlingbergeleider daar me kan helpen als je dat wilt.

Ik voel me vaak buitengesloten en ik word nooit ergens mee naar toe gevraagd en eet vaak boven terwijl de rest beneden zit.

hoe lastig het ook is bespreek het een keer 1 op 1 met allebei je ouders hoe je je voel daar over.

groetjes
bella
hey Alex,

Ookal laten ze het niet altijd even sterk merken, je ouders houden van je no matter what. Praat erover met ze en leg ze duidelijk uit hoe jij je voelt. Dit zullen ze zeker weten begrijpen, after all willen ze alleen het beste voor je (ookal hebben ze soms misschien een vreemde manier van dit tonen). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ciao
Dankje voor jullie reacties!
Het liefst zou ik er graag met iemand over praten voor dat ik dat met mijn ouders doe want ik weet niet precies wat ik moet zeggen en ik ben bang dat ze boos worden (Ik heb geen goede relatie met mijn moeder en m’n pa is bijna nooit helaas) Heb het er ook al met mijn vriendinnen over gehad maar die zeggen ook steeds praat nou met je ouders! Maar ik weet niet wat ik dan moet zeggen want ik wil eigenlijk wel het huis uit. Dus heel graag tips...
Ik zou het hierover met je mentor hebben, die heeft zeker nog wel wat tips/ advies voor je. Als je dit niet durft kan je ook met een counselor/ vertrouwenspersoon op school praten doe heeft namelijk een geheimhoudingsplicht en mag niks doorvertellen wat jullie bespreken.

Veel succes!

Reageer